Multistore: Sportmix / UVEX / Viking / PL+EU: wdrożenie Magento 2
Sportmix to eCommerce należący do spółki LARIX ─ polskiego producenta i dystrybutora odzieży, obuwia oraz akcesoriów sportowych. Do asortymentu LARIX należą m.in. produkty marki własnej Viking, a także obuwie i odzież techniczna marek pochodzących z Niemiec, Szwajcarii i Skandynawii. Współpraca z klientem dotyczyła wdrożenia eCommerce multistore na bazie platformy Magento 2 (Adobe Commerce) w modelu multi-store.
Założenia i cele projektu
Klientowi, jako sprzedawcy produktów z portfolio wielu marek, zależało na zbudowaniu zintegrowanej platformy eCommerce, która umożliwiłaby sprawną sprzedaż szerokiego i zróżnicowanego asortymentu. Projekt obejmował więc zaprojektowanie i wdrożenie:
- wielobrandowego sklepu Sportmix.pl,
- sklepów konkretnych marek: UVEX, Viking na rynek polski oraz europejski,
- integracji z systemami Streamsoft Verto (ERP) oraz Akeneo (PIM), a także Baselinker.
Zakres projektu
Projekt rozpoczęliśmy od precyzyjnej analizy biznesowej, która umożliwiła zaprojektowanie struktury sklepu typu multistore. Na tym etapie podjęliśmy też kluczowe decyzje dotyczące zakresu wdrożenia, które pozwoliły nam zbudować platformy zgodnie z wymaganiami klienta.
Wyzwaniem w projekcie było obsłużenie portfolio produktowego klienta, wliczając to integrację Magento z Akeneo PIM. Spółka LARIX sprzedaje produkty, zarówno w ramach marki własnej, jak i asortyment importowany od wielu zagranicznych dostawców. Kluczowe było więc zaplanowanie logicznej struktury prezentacji portfolio w sposób czytelny dla konsumenta, a jednocześnie umożliwiający klientowi łatwe zarządzanie sprzedażą.
Finalny zakres projektu składał się m.in. z:
- analizy biznesowej,
- definicji procesów biznesowych,
- wykonaniem projektu UI/UX (również na urządzenia mobilne),
- front-end developmentu,
- back-end developmentu,
- procesów QA,
- deploymentu na środowiska testowe oraz środowisko produkcyjne,
- testów integracyjnych oraz jednostkowych (unit testów),
- monitoringu i optymalizacji,
- migracji danych.
Wdrożenie Magento2 na rynek polski i zagraniczny
Jeśli chodzi o wdrożenie Magento (Adobe Commerce)2, wykorzystaliśmy platformę do zbudowania witryny wspierającej procesy sprzedażowe klienta.
Przeprowadziliśmy wdrożenia m.in.:
- funkcjonalności kluczowych dla sklepów eCommerce: wyszukiwania i sortowania produktów z naciskiem na produkty konfigurowalne, możliwości założenia konta klienta, utworzenie sekcji z rekomendacjami produktowymi, wdrożenie modułów do obsługi wysyłek, płatności, itd.
- obsługi dużej bazy produktowej,
- integracji sklepu z narzędziami analitycznymi (GTM oraz GA4) oraz z systemami do mailingu i social media,
- wyszukiwarki opartej o Elasticsearch,
- kilku opcji płatności: za pobraniem, online (integracja z AutoPay, PayPal), itp.
- mechanizmów promocyjnych w oparciu o kody rabatowej,
- silnika blogowego z uwzględnieniem obsługi języków,
- optymalizację frontend z naciskiem na sprzedaż z kanałem mobile,
- integracji systemu ERP klienta i sklepem, aby osiągnąć automatyczną zmianę statusu zamówień, synchronizację faktur itd.
- integracji z Akeneo PIM wraz z niezbędnymi customizacjami,
- optymalizacji wydajności wraz z pełnym procesem testów wydajnościowych.
Wdrożenie zagraniczne
Zaprojektowane i wdrożone sklepy zostały przystosowane do prowadzenia sprzedaży nie tylko na rynku polskim, ale także na innych rynkach europejskich. W najbliższym czasie planujemy podobne wdrożenia dla pozostałych marek obsługiwanych przez spółkę LARIX.
Najsilniejszym akcentem współpracy było perspektywiczne wdrożenie multistore Magento tak, aby jednym silnikiem obsłużyć sprzedaż wielu stron marek klienta, biorąc pod uwagę aspekty wydajnościowe oraz integracyjne (PIM, ERP). ─ mówi Paweł Biliński, co-founder / CTO w Lizard Media.