Multistore: Sportmix / UVEX / Viking / PL+EU: wdrożenie Magento 2

Sportmix to eCommerce należący do spółki LARIX ─ polskiego producenta i dystrybutora odzieży, obuwia oraz akcesoriów sportowych. Do asortymentu LARIX należą m.in. produkty marki własnej Viking, a także obuwie i odzież techniczna marek pochodzących z Niemiec, Szwajcarii i Skandynawii. Współpraca z klientem dotyczyła wdrożenia eCommerce multistore na bazie platformy Magento 2 (Adobe Commerce) w modelu multi-store.

 

Założenia i cele projektu

Klientowi, jako sprzedawcy produktów z portfolio wielu marek, zależało na zbudowaniu zintegrowanej platformy eCommerce, która umożliwiłaby sprawną sprzedaż szerokiego i zróżnicowanego asortymentu. Projekt obejmował więc zaprojektowanie i wdrożenie:

  • wielobrandowego sklepu Sportmix.pl,
  • sklepów konkretnych marek: UVEX, Viking na rynek polski oraz europejski,
  • integracji z systemami Streamsoft Verto (ERP) oraz Akeneo (PIM), a także Baselinker.

Zakres projektu

Projekt rozpoczęliśmy od precyzyjnej analizy biznesowej, która umożliwiła zaprojektowanie struktury sklepu typu multistore. Na tym etapie podjęliśmy też kluczowe decyzje dotyczące zakresu wdrożenia, które pozwoliły nam zbudować platformy zgodnie z wymaganiami klienta.

Wyzwaniem w projekcie było obsłużenie portfolio produktowego klienta, wliczając to integrację Magento z Akeneo PIM. Spółka LARIX sprzedaje produkty, zarówno w ramach marki własnej, jak i asortyment importowany od wielu zagranicznych dostawców. Kluczowe było więc zaplanowanie logicznej struktury prezentacji portfolio w sposób czytelny dla konsumenta, a jednocześnie umożliwiający klientowi łatwe zarządzanie sprzedażą.

Finalny zakres projektu składał się m.in. z:

  • analizy biznesowej,
  • definicji procesów biznesowych,
  • wykonaniem projektu UI/UX (również na urzÄ…dzenia mobilne),
  • front-end developmentu,
  • back-end developmentu,
  • procesów QA,
  • deploymentu na Å›rodowiska testowe oraz Å›rodowisko produkcyjne,
  • testów integracyjnych oraz jednostkowych (unit testów),
  • monitoringu i optymalizacji,
  • migracji danych.

Wdrożenie Magento2 na rynek polski i zagraniczny

Jeśli chodzi o wdrożenie Magento (Adobe Commerce)2, wykorzystaliśmy platformę do zbudowania witryny wspierającej procesy sprzedażowe klienta.

Przeprowadziliśmy wdrożenia m.in.:

  • funkcjonalnoÅ›ci kluczowych dla sklepów eCommerce: wyszukiwania i sortowania produktów z naciskiem na produkty konfigurowalne, możliwoÅ›ci zaÅ‚ożenia konta klienta, utworzenie sekcji z rekomendacjami produktowymi, wdrożenie modułów do obsÅ‚ugi wysyÅ‚ek, pÅ‚atnoÅ›ci, itd.
  • obsÅ‚ugi dużej bazy produktowej,
  • integracji sklepu z narzÄ™dziami analitycznymi (GTM oraz GA4) oraz z systemami do mailingu i social media,
  • wyszukiwarki opartej o Elasticsearch,
  • kilku opcji pÅ‚atnoÅ›ci: za pobraniem, online (integracja z AutoPay, PayPal), itp.
  • mechanizmów promocyjnych w oparciu o kody rabatowej,
  • silnika blogowego z uwzglÄ™dnieniem obsÅ‚ugi jÄ™zyków,
  • optymalizacjÄ™ frontend z naciskiem na sprzedaż z kanaÅ‚em mobile,
  • integracji systemu ERP klienta i sklepem, aby osiÄ…gnąć automatycznÄ… zmianÄ™ statusu zamówieÅ„, synchronizacjÄ™ faktur itd.
  • integracji z Akeneo PIM wraz z niezbÄ™dnymi customizacjami,
  • optymalizacji wydajnoÅ›ci wraz z peÅ‚nym procesem testów wydajnoÅ›ciowych.

Wdrożenie zagraniczne

Zaprojektowane i wdrożone sklepy zostały przystosowane do prowadzenia sprzedaży nie tylko na rynku polskim, ale także na innych rynkach europejskich. W najbliższym czasie planujemy podobne wdrożenia dla pozostałych marek obsługiwanych przez spółkę LARIX.

Najsilniejszym akcentem współpracy było perspektywiczne wdrożenie multistore Magento tak, aby jednym silnikiem obsłużyć sprzedaż wielu stron marek klienta, biorąc pod uwagę aspekty wydajnościowe oraz integracyjne (PIM, ERP). ─ mówi Paweł Biliński, co-founder / CTO w Lizard Media.