MAGENTO2 DLA MARKI DERMOCITY

Wdrożenie Magento2 w zakresie backend oraz frontend developmentu, w tym integracja z systemem ERP Comarch XL.

Dermocity to platforma zakupowa wyspecjalizowana w sprzedaży kosmeceutyków, suplementów i akcesoriów kosmetologicznych z segmentu premium. Marka kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Działalność Dermocity obejmuje także konsultacje i doradztwo: marka stawia na trwałe relacje z klientami, a jako swoją misję definiuje współtworzenie długofalowej strategii pielęgnacji skóry u osób o zróżnicowanych potrzebach.

 

Liczba klientów Dermocity sukcesywnie rośnie. Aby dostosować możliwości techniczne witryny do zwiększającego się obciążenia oraz zapewnić jej użytkownikom komfortowe, intuicyjne korzystanie z serwisu, właściciele marki podjęli współpracę z Lizard Media w zakresie wdrożenia platformy sprzedażowej Magento2 oraz optymalizacji graficznej i funkcjonalnej e-sklepu. W realizacji projektu uczestniczył prawie 10-osobowy zespół, w tym analityk biznesowy, projektant UX, projektant graficzny, architekt, programiści Magento backend i frontend, testerzy oraz kierownicy projektu.

Założenia i cele projektu

Kompleksowa analiza biznesowa stała się dla nas punktem wyjścia do opracowania szczegółowego planu wdrożenia Magento2 w zakresie backend oraz frontend developmentu, w tym integracji z systemem ERP Comarch XL, którego modułowa budowa umożliwia precyzyjne dostosowanie poszczególnych elementów systemu do potrzeb i specyfiki funkcjonowania klienta. Integracja z ERP Comarch XL pozwoliła ponadto na uruchomienie rozbudowanego programu lojalnościowego DermoPunkty, wspierającego budowę trwałych, satysfakcjonujących dla obu stron relacji na linii firma-klient.

Optymalizacja graficzna i UX zapewniła klientom Dermocity wygodne, intuicyjne korzystanie z serwisu. Szczególną uwagę poświęciliśmy tu wersji mobilnej – wzrost komfortu użytkowania na smartfonach i tabletach przekłada się na wyższą konwersję i wyraźny wzrost pomyślnie zamkniętych transakcji. Wśród celów projektu znalazło się ponadto utrzymanie SLA w modelu 24/7/365, a więc zapewnienie klientowi całodobowego wsparcia działu IT.

Osiągnięcia zespołu Lizard Media w obszarze frontend i backend developmentu:

  • działanie w wydajnym środowisku produkcyjnym z wykorzystaniem usług ElasticSearch, Redis, Varnish,
  • uruchomienie funkcjonalnej wyszukiwarki opartej na nowoczesnym silniku ElasticSearch,
  • wdrożenie monitoringu 24/7/365 z zastosowaniem oprogramowania NewRelic, Pingdom i innych zaawansowanych technicznie narzędzi,
  • dostarczenie kodu zgodnego z dobrymi praktykami Magento oraz standardami PSR, oraz podejściem SOLID, DRY,
  • weryfikacja poprawności kodu poprzez serię testów integracyjnych oraz jednostkowych,
  • pełna automatyzacja procesów wdrożeń poprzez wykorzystanie integracji ciągłej (CI/CD) oraz testów automatycznych Cypress.
dermocity mobile

Szybkość działania

Jednym z kluczowych działań przeprowadzonych w ramach wdrożenia była optymalizacja e-sklepu w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników w Google Page Speed Insights. Udało się to wykonać dzięki szeregowi czynności wykonanych na poziomie kodu, wdrożeniu formatu WebP, lazy loadingu i konfiguracji samej platformy oraz pisaniem kodu źródłowego w sposób zgodny dobrymi praktykami. To z kolei rzutowało na wzmocnieniu działań SEO. 

 

Optymalizacja procesu zakupowego

Ważnym wyzaniem podjętym przez Lizard Media było maksymalne ułatwienie zakupów klientom Dermocity. Zadanie to zrealizowaliśmy poprzez wprowadzenie licznych rozwiązań optymalizujących ścieżkę zakupową, wśród nich m.in. udostępnienie osobnych procesów rejestracji dla klientów indywidualnych oraz biznesowych, a także wdrożenie procesu zakupowego w formie One Page Checkout, ograniczającego do niezbędnego minimum liczbę czynności prowadzących do zamknięcia transakcji. Istotna z punktu widzenia użytkowników jest ponadto integracja serwisu z płatnościami Przelewy24, a tym samym – udostępnienie sposobów płatności takich, jak BLIK, Google Pay czy Apple Pay.

dermocity design

Wdrożenia funkcjonalności dla klientów biznesowych (eCommerce B2B)

Dużą część użytkowników platformy Dermocity stanowią klienci biznesowi, dlatego w ramach projektu znalazły się liczne działania usprawniające tę sferę działalności B2B marki. Poza zróżnicowaniem procesów rejestracji wśród najważniejszych zmian w tym obszarze znajdują się implementacja rozbudowanego systemu CMS na bazie Magento2 Page Builder oraz dostarczenie funkcjonalności B2B w zakresie zakupu produktów dostępnych tylko dla klientów biznesowych ─ począwszy od rejestracji, po możliwość kupowania po cenach biznesowych, a także dostępu do produktów przeznaczonych tylko dla klientów profesjonalnych.

Wdrożenie dla Dermocity.pl było świetną okazją do połączenia światów B2C oraz B2B z użyciem Magento2. Wspólnie z klientem wdrożyliiśmy w pełni zintegrowany z ERP system, który kompleksowo obsługuje procesy dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Ciągle udoskonalamy rozwiązanie poprzez optymalizację warstwy frontend oraz rekomendacje usprawnień UX. ─  Michał Koczur, CEO w Lizard Media