MAGENTO2 DLA MARKI DERMOCITY

Wdro偶enie Magento2 w zakresie backend oraz frontend developmentu, w tym integracja z systemem ERP Comarch XL.

Dermocity to platforma zakupowa wyspecjalizowana w sprzeda偶y kosmeceutyk贸w, suplement贸w i akcesori贸w kosmetologicznych z segmentu premium. Marka kieruje swoj膮 ofert臋 zar贸wno do klient贸w indywidualnych, jak i biznesowych. Dzia艂alno艣膰 Dermocity obejmuje tak偶e konsultacje i doradztwo: marka stawia na trwa艂e relacje z klientami, a jako swoj膮 misj臋 definiuje wsp贸艂tworzenie d艂ugofalowej strategii piel臋gnacji sk贸ry u os贸b o zr贸偶nicowanych potrzebach.

 

Liczba klient贸w Dermocity sukcesywnie ro艣nie. Aby dostosowa膰 mo偶liwo艣ci techniczne witryny do zwi臋kszaj膮cego si臋 obci膮偶enia oraz zapewni膰 jej u偶ytkownikom komfortowe, intuicyjne korzystanie z serwisu, w艂a艣ciciele marki podj臋li wsp贸艂prac臋 z Lizard Media w zakresie wdro偶enia platformy sprzeda偶owej Magento2 oraz optymalizacji graficznej i funkcjonalnej e-sklepu. W realizacji projektu uczestniczy艂 prawie 10-osobowy zesp贸艂, w tym analityk biznesowy, projektant UX, projektant graficzny, architekt, programi艣ci Magento backend i frontend, testerzy oraz kierownicy projektu.

Za艂o偶enia i cele projektu

Kompleksowa analiza biznesowa sta艂a si臋 dla nas punktem wyj艣cia do opracowania szczeg贸艂owego planu wdro偶enia Magento2 w zakresie backend oraz frontend developmentu, w tym integracji z systemem ERP Comarch XL, kt贸rego modu艂owa budowa umo偶liwia precyzyjne dostosowanie poszczeg贸lnych element贸w systemu do potrzeb i specyfiki funkcjonowania klienta. Integracja z ERP Comarch XL pozwoli艂a ponadto na uruchomienie rozbudowanego programu lojalno艣ciowego DermoPunkty, wspieraj膮cego budow臋 trwa艂ych, satysfakcjonuj膮cych dla obu stron relacji na linii firma-klient.

Optymalizacja graficzna i UX zapewni艂a klientom Dermocity wygodne, intuicyjne korzystanie z serwisu. Szczeg贸ln膮 uwag臋 po艣wi臋cili艣my tu wersji mobilnej 鈥 wzrost komfortu u偶ytkowania na smartfonach i tabletach przek艂ada si臋 na wy偶sz膮 konwersj臋 i wyra藕ny wzrost pomy艣lnie zamkni臋tych transakcji. W艣r贸d cel贸w projektu znalaz艂o si臋 ponadto utrzymanie SLA w modelu 24/7/365, a wi臋c zapewnienie klientowi ca艂odobowego wsparcia dzia艂u IT.

Osi膮gni臋cia zespo艂u Lizard Media w obszarze frontend i backend developmentu:

  • dzia艂anie w wydajnym 艣rodowisku produkcyjnym z wykorzystaniem us艂ug ElasticSearch, Redis, Varnish,
  • uruchomienie funkcjonalnej wyszukiwarki opartej na nowoczesnym silniku ElasticSearch,
  • wdro偶enie monitoringu 24/7/365 z zastosowaniem oprogramowania NewRelic, Pingdom i innych zaawansowanych technicznie narz臋dzi,
  • dostarczenie kodu zgodnego z dobrymi praktykami Magento oraz standardami PSR, oraz podej艣ciem SOLID, DRY,
  • weryfikacja poprawno艣ci kodu poprzez seri臋 test贸w integracyjnych oraz jednostkowych,
  • pe艂na automatyzacja proces贸w wdro偶e艅 poprzez wykorzystanie integracji ci膮g艂ej (CI/CD) oraz test贸w automatycznych Cypress.
dermocity mobile

Szybko艣膰聽dzia艂ania

Jednym z kluczowych dzia艂a艅 przeprowadzonych w ramach wdro偶enia by艂a optymalizacja e-sklepu w celu osi膮gni臋cia jak najlepszych wynik贸w w Google Page Speed Insights. Uda艂o si臋聽to wykona膰 dzi臋ki szeregowi czynno艣ci wykonanych na poziomie kodu, wdro偶eniu formatu WebP, lazy loadingu i konfiguracji samej platformy oraz pisaniem kodu 藕r贸d艂owego w spos贸b zgodny dobrymi praktykami. To z kolei rzutowa艂o na wzmocnieniu dzia艂a艅 SEO.聽

 

Optymalizacja procesu zakupowego

Wa偶nym wyzaniem podj臋tym przez Lizard Media by艂o maksymalne u艂atwienie zakup贸w klientom Dermocity. Zadanie to zrealizowali艣my poprzez wprowadzenie licznych rozwi膮za艅 optymalizuj膮cych 艣cie偶k臋 zakupow膮, w艣r贸d nich m.in. udost臋pnienie osobnych proces贸w rejestracji dla klient贸w indywidualnych oraz biznesowych, a tak偶e wdro偶enie procesu zakupowego w formie One Page Checkout, ograniczaj膮cego do niezb臋dnego minimum liczb臋 czynno艣ci prowadz膮cych do zamkni臋cia transakcji. Istotna z punktu widzenia u偶ytkownik贸w jest ponadto integracja serwisu z p艂atno艣ciami Przelewy24, a tym samym 鈥 udost臋pnienie sposob贸w p艂atno艣ci takich, jak BLIK, Google Pay czy Apple Pay.

dermocity design

Wdro偶enia funkcjonalno艣ci dla klient贸w biznesowych (eCommerce B2B)

Du偶膮 cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w platformy Dermocity stanowi膮 klienci biznesowi, dlatego w ramach projektu znalaz艂y si臋 liczne dzia艂ania usprawniaj膮ce t臋 sfer臋 dzia艂alno艣ci B2B marki. Poza zr贸偶nicowaniem proces贸w rejestracji w艣r贸d najwa偶niejszych zmian w tym obszarze znajduj膮 si臋 implementacja rozbudowanego systemu CMS na bazie Magento2 Page Builder oraz dostarczenie funkcjonalno艣ci B2B w zakresie zakupu produkt贸w dost臋pnych tylko dla klient贸w biznesowych 鈹 pocz膮wszy od rejestracji, po mo偶liwo艣膰 kupowania po cenach biznesowych, a tak偶e dost臋pu do produkt贸w przeznaczonych tylko dla klient贸w profesjonalnych.

Wdro偶enie dla Dermocity.pl by艂o 艣wietn膮聽okazj膮聽do po艂膮czenia 艣wiat贸w B2C oraz B2B z u偶yciem Magento2. Wsp贸lnie z klientem wdro偶ylii艣my w pe艂ni zintegrowany z ERP system, kt贸ry kompleksowo obs艂uguje procesy dla klient贸w indywidualnych oraz biznesowych. Ci膮gle udoskonalamy rozwi膮zanie poprzez optymalizacj臋聽warstwy frontend oraz rekomendacje usprawnie艅 UX. 鈹聽 Micha艂 Koczur, CEO w Lizard Media