Platformy B2B eCommerce
Jeśli prowadzisz sprzedaż hurtową i planujesz rozpoczęcie działalności eCommerce, indywidualnie zaprojektowana platforma B2B o wysokiej wydajności znacząco usprawni procesy biznesowe i podniesie jakość codziennej pracy. Współpraca z Lizard Media gwarantuje Ci wdrożenie platformy B2B skrojonej na miarę Twojego biznesu, zbudowanej przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii i oprogramowania. Rozwiązanie to umożliwi Ci wysoką konwersję, skuteczne pozyskiwanie nowych klientów i dynamiczny wzrost sprzedaży.

Co to platforma B2B?
Platforma eCommerce B2B to zintegrowany system obsługi transakcji zawieranych między dwoma podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą. Wśród obsługiwanych przez nią funkcji znajdują się m.in. obsługa i archiwizacja zamówień, zarządzanie bazą produktową i fakturami, obsługa posprzedażowa, kontakt z klientami, dostawcami czy dystrybutorami towaru, indywidualne ceny dla klientów, obsługa kredytu kupieckiego i wiele więcej. Wdrożenie platformy B2B w przedsiębiorstwie prowadzącym sprzedaż hurtową przekłada się na wysoki komfort pracy i minimalizację ryzyka błędów. Automatyzacja licznych procesów, łatwe generowanie indywidualnych cenników i ofert dla kontrahentów, kontrolowanie limitów kupieckich i terminów płatności, wsparcie kampanii marketingowych skierowanych do klienta biznesowego – to tylko niektóre z wielu korzyści, jakie osiągniesz dzięki optymalnie zaprojektowanej platformie eCommerce B2B.
Możliwości platform B2B
Pracujemy z platformami B2B od wielu lat i cały czas rozwijamy ich możliwości dla naszych Klientów. Platformy B2B mogą być rozwijane o liczne funkcjonalności, które przyniosą korzyści zarówno właścicielom sklepów internetowym, jak i ich partnerom. Poniżej przestawimy niektóre z kluczowych funkcjonalności mogących wzbogacić platformy B2B.
- Generowania ofert przez Klienta B2B dla swojego klienta końcowego bezpośrednio z platformy sprzedażowej. Pozwala to na znaczne skrócenie czasu generowania ofert, dostęp do zawsze aktualnej bazy produktów, a także możliwość szybkiego sprawdzenia historii ofert.
- Kredyt kupiecki czyli umożliwienie zakupu z odroczonym terminem płatności dla klientów platformy B2B. Dla każdego klienta nadawany jest termin płatności oraz limit kredytu.
- Subkonta dla głównego konta klienta czyli możliwość założenia dedykowanych subkont dla innych oddziałów, oddzielnych zespołów itp. Oddziały klienta mogą w ramach tych samych cen, tworzyć indywidualne zamówienia bez potrzeby angażowania centrali.
- Pobieranie dokumentów księgowych online pozwala np. na możliwość pobrania faktur w formie PDF z dedykowanej zakładki w koncie klienta.
- Ceny indywidualne – w zależności od przynależności do grupy klienta wyświetlamy różne ceny produktów. Możliwe jest też nadawanie cen indywidualnych dla konkretnych klientów na wybrane produkty, marki lub kategorie produktów.
- Zapisane koszyki – w minikoszyku możliwość zapisania jego zawartości. Późnej zapisane koszyki są dostępne w koncie klienta w osobnej zakładce i w łatwy sposób można dodać produkty do koszyka, a przy odzyskiwaniu koszyka sprawdzana jest dostępność produktów.
- Reklamacje i zwroty – ta funkcjonalność może być bardzo mocno rozbudowywana począwszy od możliwości zwrotu lub reklamacji dla wybranych produktów z poziomy konta klienta, poprzez możliwość dodania opisów i zdjęć usterek, czy tez możliwość zamówienia kuriera, który odbierze przesyłkę na koszt właściciela sklepu. Wszystkie te czynności Klient B2B może śledzić w statusie zwrotu/reklamacji w koncie klienta.
- Dedykowane promocje – przykładowo umieszczenie produktów promocyjnych w koszyku na odpowiednią kwotę powoduje automatyczne dodanie do koszyka „nagrody” za 1 zł, promocje mogą być dedykowane dla klientów zalogowanych, dla wybranych klientów np. ze statusem super partner.
- Formularz rejestracji zintegrowany z bazą GUS – po wpisaniu NIP pobierana jest nazwa firmy i jej adres.
- Ograniczona widoczność produktów przykładowo tylko dla klienta biznesowego lub zależnie od grupy klienta.
- Tier pricing (kup więcej, obniż ceny) – Klient B2B może, zależnie od ilości kupowanego towaru, otrzymać dodatkowe rabaty.
- Kupowanie na palety lub w innych opakowaniach zbiorczych. Klient B2B może, dla wybranych towarów, kupować towary nie tylko na sztuki, ale również na palety lub w innych opakowaniach zbiorczych. W połączeniu z mechanizmem tier pricingu, klient kupując większą liczbę opakowań zbiorczych może otrzymać większe rabaty.
- Chat – klient B2B otrzymuje dostęp do konsultantów, którzy mogą doradzić w zakresie zakupów, doprecyzować aspekty techniczne.
Obszary, w których współpracujemy
Wykonamy dla Ciebie kompleksową usługę wdrożenia platformy B2B – od analizy biznesowej i technicznej, przez cały proces wdrożenia, aż po obsługę powdrożeniową w niezbędnym dla Ciebie zakresie. Całość prac prowadzimy wewnętrznie, w zespole o zróżnicowanych kompetencjach, co daje Ci gwarancję realizacji w najkrótszym możliwym terminie.

1 – Projekt
Pierwszy etap prac to analiza biznesowa, umożliwiająca nam przygotowanie indywidualnego projektu platformy B2B dostosowanej specyfiki Twojego biznesu. Badamy Twoją grupę docelową i konkurencję, cele do osiągnięcia i plany dalszego rozwoju, a na podstawie uzyskanych danych tworzymy projekt i harmonogram prac.
2 – Wdrożenie
Proces wdrożenia obejmuje czynności takie jak konfiguracja platformy eCommerce B2B, implementacja indywidualnie dostosowanych funkcjonalności i rozszerzeń, integracja serwisu z zewnętrznym oprogramowaniem (w tym systemów ERP, PIM itd.), a także serię testów jakościowych potwierdzających gotowość platformy do uruchomienia.
3 – Obsługa powdrożeniowa
Przed startem platformy B2B przeszkolimy Twój zespół z obsługi panelu administracyjnego, a po rozpoczęciu jej działania zapewniamy stałe wsparcie techniczne w określonym umową zakresie. Etap utrzymania obejmuje eliminację ewentualnych błędów, bieżące rozwiązywanie problemów, doradztwo i uczestnictwo w dalszym rozwoju platformy.
Certyfikaty
Nieustannie się rozwijamy i trzymamy rękę na pulsie dynamicznie zmieniającego się rynku, a posiadane przez nas międzynarodowe certyfikaty potwierdzają wysokie kompetencje wszystkich członków zespołu. Lizard Media jest także oficjalnym partnerem Akeneo – producenta jednego z najpopularniejszych narzędzi PIM.


Nasze Wdrożenia
Lizard Media to nie tylko udokumentowane kompetencje, ale także bogate doświadczenie praktyczne. W ciągu kilkunastu lat działalności zrealizowaliśmy wiele udanych wdrożeń i migracji platform sprzedażowych dla przedstawicieli różnorodnych gałęzi handlu hurtowego i detalicznego, w tym polskich i międzynarodowych liderów swoich branż. W gronie naszych klientów znajdują się m.in. Martes Sport, Luna Group, Home&You, Homla czy Dermocity. Każdy projekt rozpatrujemy indywidualnie, a wdrażane funkcjonalności są dostosowane do charakteru i zasięgu biznesu naszych klientów.
Zobacz wdrożenia Lizard Media i przekonaj się, co możemy Ci zaoferować!
Dlaczego Lizard Media?
Działamy od 2009 roku, dostarczając naszym klientom kompleksowe projekty z obszarów eCommerce, oprogramowania dedykowanego i projektowania User Experience. Projekty realizujemy w interdyscyplinarnym zespole, złożonym z kilkudziesięciu doświadczonych specjalistów i certyfikowanych ekspertów z obszarów analityki biznesowej, programowania, zarządzania projektami, grafiki czy UX. To gwarantuje nam płynną komunikację wewnętrzną oraz pełną kontrolę nad każdym etapem pracy, a Tobie – szybką realizację zlecenia na najwyższym poziomie.
Technologia
Domeną działalności Lizard Media są wdrożenia platform na silnikach Magento 2 i PrestaShop, w tym wdrożenia w architekturze wieloserwerowej, a także projektowanie aplikacji customowych w technologiach PHP Symfony i Laravel, VueJS, VanillaJS, PWA. Projekty realizujemy z zastosowaniem najnowocześniejszych dostępnych narzędzi i oprogramowania.

Magento 2
Magento 2 należy do ścisłej światowej czołówki najchętniej wybieranych platform eCommerce – jej właściwości spełniają oczekiwania potężnych, operujących na wielu rynkach przedsiębiorstw, a także młodych biznesów z szerokimi perspektywami rozwoju. Użytkownicy cenią Magento 2 za wysoką wydajność, zapewniającą bezawaryjne działanie serwisu nawet przy znacznym obciążeniu serwerów w trakcie intensywnych kampanii marketingowych. Rozbudowane funkcjonalności platformy dla sklepów B2B umożliwiają precyzyjne dostosowanie serwisu zarówno do potrzeb jego właściciela, jak i kontrahentów; dotyczy to nie tylko wersji desktop, ale i mobile, która stanowi obecnie pierwszy wybór znacznej części użytkowników. Magento 2 oferuje ponadto wgląd do szczegółowych statystyk sprzedażowych, prosty w obsłudze panel administracyjny oraz ulepszone narzędzia SEO.
PrestaShop
PrestaShop cieszy się dużą popularnością dzięki prostej, intuicyjnej obsłudze i niskim kosztom eksploatacji. Jednocześnie wydajność i skalowalność platformy pokrywają zapotrzebowanie eCommerce’ów B2B o szerokim zasięgu, także wykraczającym poza granice kraju – tym bardziej, że skrypt platformy jest przetłumaczony na ponad 40 języków, co ma szczególnie duże znaczenie przy rozszerzaniu sprzedaży hurtowej na rynki zagraniczne. Modułowa budowa i szerokie możliwości konfiguracji platformy pozwalają programistom na dużą elastyczność w dostosowaniu serwisu do potrzeb klienta – prowadząc działalność B2B wdrożysz w niej m.in. indywidualne cenniki, różnorodne opcje abonamentu, powiadomienia mailowe i inne przydatne funkcje. Dzięki wysokiej responsywności PrestaShop jej użytkownicy mogą wygodnie korzystać z serwisu na urządzeniach mobilnych.
Możliwości platform B2B są bardzo szerokie, jeśli planujesz wdrożenie platformy B2B w swojej działalności, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy i powierz swój biznes w ręce zaufanego partnera!