Platformy B2B eCommerce
Wdrożenia platform
eCommerce B2B
Jeśli prowadzisz sprzedaż hurtową i planujesz rozpoczęcie działalności eCommerce, indywidualnie zaprojektowana platforma B2B o wysokiej wydajności znacząco usprawni Twoje procesy biznesowe, podniesie jakość codziennej pracy, poprawi konwersję i ułatwi pozyskiwanie nowych klientów.
W Lizard Media gwarantujemy wdrożenie platformy B2B dostosowanej do Twoich potrzeb i zbudowanej przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii.
Kompleksowe wdrożenia
platform B2B dla eCommerce
Czym są platformy B2B
dla eCommerce?
Platforma eCommerce B2B to zintegrowany system obsługi transakcji i sprzedaży kanału online dla hurtowni. Wysoki komfort pracy, minimalizacja ryzyka błędów, maksymalna automatyzacja procesów, generowanie indywidualnych cenników i ofert, kontrolowanie limitów kupieckich i terminów płatności, wsparcie kampanii marketingowych – to tylko niektóre z wielu korzyści, jakie osiągniesz dzięki optymalnie zaprojektowanej platformie eCommerce B2B.
Dla kogo?
Platformy B2B przeznaczone są dla firm prowadzących
sprzedaż online dla klientów biznesowych:
- hurtowni,
- dystrybutorów,
- producentów,
- firm produkcyjnych,
- eCommerce działających B2C, a chcących wdrożyć sprzedaż hurtową.
Funkcjonalności platform B2B:
Obsługa i archiwizacja zamówień
Łatwe zarządzanie zamówieniami, śledzenie przesyłek i aktualizację statusów.
Zarządzanie produktami
Możliwość dodawania, edytowania i usuwania produktów, ustawiania cen, ilości atrybutów oraz dodawania zdjęć.
Zarządzanie fakturami
Wystawianie faktur i pobieranie dokumentów księgowych w formacie PDF z zakładki na koncie klienta.
Ceny indywidualne
Wyświetlanie różnych cen produktów dla konkretnych klientów lub grup klientów na wybrane produkty, marki lub kategorie.
Generowanie ofert dla klienta końcowego
Generowanie ofert przez klienta B2B dla klienta końcowego bezpośrednio z platformy sprzedażowej.
Kredyt kupiecki
Umożliwienie zakupu z odroczonym terminem płatności wraz z określeniem limitu kredytu.
Subkonta
Tworzenie subkont dla głównego konta klienta, np. dla wybranych oddziałów lub zespołów.
Zapisane koszyki
Zapisanie zawartości koszyka na koncie klienta, łatwe dodawanie nowych produktów oraz sprawdzanie ich dostępności.
Reklamacje i zwroty
Obsługa zwrotów i reklamacji z poziomu konta klienta z możliwością dodania opisów i zdjęć usterek oraz zamówienia kuriera na koszt sklepu.
Obsługa promocji
Automatyczne dodanie do koszyka produktów bonusowych lub naliczanie rabatów dla zamówień spełniających określone kryteria.
Formularz rejestracji zintegrowany z bazą GUS
Automatyczne pobieranie nazwy i adresu firmy po wpisaniu numeru NIP.
Tier pricing
Automatyczna naliczanie dodatkowych rabatów przy większym wolumenie zamówień.
Chat i wygodny kontakt z klientem
Dostęp do konsultantów, którzy zapewniają doradztwo oraz obsługę klienta, w tym obsługę posprzedażową.
Obsługa relacji biznesowych
Wsparcie kontaktu między sprzedawcą a jego partnerami biznesowymi – pośrednikami, dostawcami i dystrybutorami.
Korzyści z wdrożenia
platformy B2B dla eCommerce:
- Prowadzenie sprzedaży 24/7
- Obniżone koszty stałe
- Automatyzacja procesów
- Szybsze generowanie ofert
- Kontrolowanie limitów kupieckich i terminów płatności
- Wsparcie kampanii marketingowych
- Łatwe zarządzanie produktami
- Szybsza obsługa klienta
- Większa sprzedaż i konwersja
- Optymalizacja procesów logistycznych
- Oszczędność czasu pracowników
- Eliminacja ryzyka błędów
- Wzmocniona lojalność klientów
- Większe możliwości skalowania.
Na czym polega wdrożenie?
W Lizard Media oferujemy kompleksową usługę wdrożenia platformy B2B – od analizy biznesowej i technicznej, przez cały proces wdrożenia, aż po obsługę powdrożeniową. Całość prac prowadzimy wewnętrznie, w zespole o zróżnicowanych kompetencjach, co daje Ci gwarancję realizacji w najszybszym możliwym terminie.
Projekt
Pierwszy etap prac to analiza biznesowa, umożliwiająca nam przygotowanie indywidualnego projektu platformy B2B dostosowanej do specyfiki Twojego biznesu. Badamy Twoją grupę docelową, konkurencję, cele i plany dalszego rozwoju, a następnie tworzymy projekt i harmonogram prac.
Wdrożenie
Ten etap obejmuje konfigurację platformy, implementację indywidualnie dostosowanych funkcjonalności i rozszerzeń, integrację serwisu z zewnętrznym oprogramowaniem (w tym systemami ERP, PIM itd.), migrację danych oraz serię testów jakościowych potwierdzających gotowość platformy do uruchomienia.
Obsługa powdrożeniowa
Przed startem platformy B2B przeszkolimy Twój zespół z obsługi panelu administracyjnego, a po jej uruchomieniu zapewnimy stałe wsparcie techniczne. Etap utrzymania obejmuje eliminację ewentualnych błędów, bieżące rozwiązywanie problemów, doradztwo i uczestnictwo w dalszym rozwoju platformy.
Dlaczego Lizard Media?
W branży kreatywnej najcenniejsza jest praktyka; nie inaczej jest w przypadku wdrożeń platform B2B w eCommerce. Wdrożenia przeprowadzone przez nas w ciągu prawie 15 lat działalności dostarczyły nam wielu cennych doświadczeń i głębokiej znajomości rynku. Wiemy, jakie rozwiązania sprawdzają się w przypadku nowych e-sklepów, a jakie dla sklepów osiągających siedmiocyfrowe przychody. Jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami, ale zachowujemy indywidualny charakter każdego projektu.
Obszary, w których współpracujemy
Interdyscyplinarny zespół Lizard Media odpowiada za każdy etap wdrożenia platform B2B eCommerce – od analizy biznesowej przez migrację danych, wykonanie projektu graficznego i UX, wdrożenie wybranych funkcjonalności i rozszerzeń oraz uruchomienie platformy.
Projekt
Podstawą dla wykonania specyfikacji projektu – dokumentu wyznaczającego harmonogram dalszych prac – są wyniki przedwdrożeniowej analizy biznesowej oraz uzupełniony przez klienta brief. Uzyskane informacje są dla nas punktem odniesienia podczas projektowania i dobierania funkcjonalności platformy.
Prace programistyczne
Proces wdrożenia platformy B2B dla eCommerce obejmuje m.in. import baz danych z plików eksportowych, implementację niezbędnych funkcjonalności i rozszerzeń, integrację sklepu internetowego z zewnętrznymi systemami zarządzania ERP, CRM, PIM, a także płatności i dostawy. Uruchomienie platformy poprzedzone jest serią testów integracyjnych i jednostkowych.
Rozwój i serwis
Pozostajemy do Twojej dyspozycji także po zakończeniu wdrożenia: oferujemy naszym klientom stałe wsparcie techniczne w modelu SLA w preferowanym przez nich zakresie. Oferujemy także model SLA 24/7 zapewniający niezwłoczne wsparcie techniczne przez całą dobę.
Jakie platformy B2B wdrażamy?
Na rynku dostępne jest wiele platform B2B dla eCommerce o zróżnicowanych funkcjonalnościach – m.in. Magento2 lub PrestaShop.
Decyzja o wyborze platformy ma ogromny wpływ na efektywność Twojego biznesu.
Rekomendując platformę B2B, zawsze kierujemy się:
- dobrym poznaniem i zrozumieniem Twoich potrzeb, procesów i specyfiki działalności
- branżą, w jakiej działasz i jej charakterystyką
- Twoimi planami na rozwój i skalowanie
- możliwościami integracji z narzędziami, z których planujesz korzystać
- bezpieczeństwem
- Twoim zapleczem technicznym.
Planujesz wdrożyć platformę B2B?
- Zobacz case studies naszych wdrożeń
- Umów się na konsultację i sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego biznesu B2B