Wdrożenie omnichannel
Model omnichannel to strategia sprzedaży i marketingu prowadzonych równolegle w kilku kanałach – sklepie internetowym, sklepie stacjonarnym, marketplace, social mediach itd. Kluczem jest tutaj synchronizacja procesów sprzedażowych i działań reklamowych w każdym z nich. Ujednoliceniu podlegają m.in. ceny produktów, akcje promocyjne, programy lojalnościowe, warunki dostawy i zwrotów czy kanały obsługi klienta, a funkcjonalności poszczególnych punktów sprzedaży wzajemnie się uzupełniają (np. usługa click&collect – odbiór w sklepie stacjonarnym produktów zakupionych online). Celem strategii omnichannel jest spójność doświadczeń klientów i maksymalne uproszczenie zakupów, a co za tym idzie – wzrost konwersji i wzmocnienie więzi z marką. Aby osiągnąć zamierzony cel, warto postawić na usługi najlepszych specjalistów w Polsce: współpraca z Lizard Media zapewni Ci wdrożenie, dzięki któremu wszystkie kanały sprzedaży Twojej firmy będą działać sprawnie niczym tryby świeżo naoliwionej maszyny!
W ramach realizacji wdrożenia omnichannel:
Analiza i projekt
Wyniki analizy działania bieżących kanałów sprzedaży i obsługi klienta, oferty, procesów logistycznych, marketingu, a także Twoich celów biznesowych i planów rozwoju są punktem wyjścia do opracowania indywidualnego projektu wdrożenia strategii omnichannel.
Synchronizacja środowiska IT
Aby zapewnić wydajne działanie i pełną dostępność aktualnych danych na temat oferty, zamówień i klientów we wszystkich kanałach sprzedaży online i offline, przygotowujemy dla nich wspólny silnik e-commerce i oprogramowanie do zarządzania sprzedażą oraz obsługi klienta.
Wdrożenia i integracje elementów modelu omnichannel
Postępując według opracowanej agendy, wdrażamy funkcjonalności służące m.in. wdrożeniu wspólnych dla wszystkich kanałów sprzedaży baz danych, programu lojalnościowego i centrum obsługi klienta, ścieżki zakupowej uwzględniającej korzystanie z kilku kanałów (np. usługa click&collect, wyszukiwarka dostępności towaru w sklepach stacjonarnych), kampanii promocyjnych i marketingowych.
Uruchomienie i obsługa powdrożeniowa
W ramach projektu ujęte są także szkolenia użytkowników panelu administracyjnego platformy sprzedażowej, monitoring jakości wdrożenia i naprawa ewentualnych błędów.

Jak przebiega proces wdrożenia omnichannel?
Analiza i projekt
Pracę zaczynamy od szczegółowej analizy biznesowej i technicznej oraz zdefiniowania celów wdrożenia omnichannel. Wyniki analizy są dla nas podstawą do wykonania indywidualnego projektu wdrożenia.
Synchronizacja systemów zarządzania sprzedażą i bazą produktową
Podstawą sprawnie działającego modelu omnichannel jest ujednolicenie systemów CRM i ERP dla wszystkich kanałów sprzedaży: rozwiązanie to zapełnia płynność przepływu danych między kanałami oraz integrację ich funkcjonalności w celu realizacji potrzeb klientów. Na tym etapie wprowadzamy także wspólny system PIM.
Wdrożenie silnika e-commerce
Platforma sprzedaży online o wysokich parametrach wydajności i skalowalności jest kluczowym ogniwem prawidłowego działania systemu omnichannel, a w dalszej perspektywie wspiera rozwój działalności i wdrażanie kolejnych kanałów sprzedaży.
Wdrożenia elementów modelu omnichannel
Prace na tym etapie obejmują m.in. konfigurację usług click&collect, sprawdzania dostępności produktów czy zwrotów w dowolnym punkcie sieci, implementację różnorodnych opcji płatności i dostawy, budowę programu lojalnościowego, wdrożenie centralnej infolinii z możliwością uzyskania informacji dotyczących dowolnego kanału sprzedaży.
Testy i uruchomienie
Przed uruchomieniem wdrożenia przeprowadzamy serię testów jakościowych i wydajnościowych, potwierdzających prawidłowe działanie zaimplementowanych elementów we wszystkich kanałach sprzedaży online i offline.
Obsługa powdrożeniowa
Pozostajemy w kontakcie po zakończeniu wdrożenia: monitorujemy stan techniczny zaimplementowanych funkcjonalności i naprawiamy ewentualne błędy, zapewniamy wsparcie techniczne w określonym umową wymiarze.
Dlaczego Lizard Media?
Wdrożenie omnichannel jest wieloetapowym, skomplikowanym procesem. Aby uzyskać gwarancję przeprowadzenia go na najwyższym poziomie i w najkrótszym możliwym terminie, warto zlecić go topowemu software house’owi – takiemu, jak Lizard Media. W ciągu ponad 10 lat działalności zdobyliśmy bogate doświadczenie w realizacji rozbudowanych, interdyscyplinarnych projektów; nad każdym aspektem prac czuwają specjaliści o kompetencjach potwierdzonych prestiżowymi certyfikatami. W realizacji projektów stawiamy na elastyczność, ściśle dopasowując każdy element wdrożenia do specyfiki Twojego biznesu.
Nasze wdrożenia omnichannel
Wdrożenia omnichannel cieszą się dużym zainteresowaniem klientów Lizard Media – wielokanałowa sprzedaż przynosi wymierne korzyści niemal w każdej branży, a ogromna liczba dostępnych w jej ramach rozwiązań umożliwia precyzyjne dopasowanie funkcjonalności poszczególnych kanałów do indywidualnych potrzeb każdego e-commerce. Każde nowe wdrożenie jest dla nas cennym doświadczeniem i okazją do dalszego rozwoju – a jeśli rozwój, to poprzez współpracę z liderami: realizowaliśmy wdrożenia omnichannel dla największych polskich marek, prowadzących sprzedaż online równolegle z kilkuset sklepami stacjonarnymi w kraju i za granicą. Przyjrzyj się bliżej wykonanym przez nas projektom i przekonaj się, co możemy zrobić dla Ciebie!
JeÅ›li planujesz wdrożenie omnichannel w swojej firmie i interesuje CiÄ™ nasza oferta, zapraszamy do kontaktu – chÄ™tnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania – sales@lizardmedia.pl