WDROŻENIE MAGENTO 2 DLA ICD.pl
ICD.pl to sklep internetowy oferujący artykuły z branży BHP oraz związane ze spawaniem. W asortymencie znajdują się m.in. apteczki pierwszej pomocy, odzież, rękawice i obuwie ochronne oraz inne środki bezpieczeństwa konieczne do pracy na różnych stanowiskach. Klient potrzebował aktualizacji platformy Magento do nowszej wersji. Wdrożenie dla ICD.pl dotyczyło więc przede wszystkim wdrożenia Magento 2 oraz wyposażenia sklepu w funkcje wspierające sprzedaż B2B.
Założenia i cele projektu
Głównym celem projektu była aktualizacja systemu klienta z Magento 1 na Magento 2 wraz z przeniesieniem funkcjonalności ze starej wersji do nowej przy założeniu jednoczesnej optymalizacji. Zmiana ta była konieczna ze względu na rozwój technologii, kwestie bezpieczeństwa oraz potrzebę uniknięcia długu technologicznego.
Najważniejszymi założeniami projektu było więc:
- Wdrożenie Magento 2
- Transfer funkcjonalności do aktualnej wersji systemu
- Integracja z ERP Symfonia i SALESmanago
- Wdrożenie obsługi procesów B2B.
Zakres projektu
Projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy biznesowej. Na tej podstawie podjęliśmy kluczowe decyzje dotyczące zakresu wdrożenia, które pozwoliły nam zbudować nową wersję sklepu dostosowaną do aktualnych wymagań klienta.
W projekcie największym wyzwaniem była wyjątkowo szeroka baza asortymentowa. Klient sprzedaje ponad 150 tys. różnych produktów dostępnych w różnych wariantach. System musiał być więc przystosowany do obsługi tak dużej bazy produktowej. Musieliśmy także zaplanować sprawne przeniesienie danych między nową a starą wersją Magento.
Finalny zakres projektu składał się m.in. z:
- Analizy biznesowej
- Definicji procesów integracyjnych
- Projektowania UX/UI z naciskiem na mobile
- Front-end developmentu
- Back-end developmentu
- Procesów QA
- Deploymentu na środowiska testowe oraz środowisko produkcyjne
- Przygotowania konfiguracji środowisk lokalnych w oparciu o Docker+Warden, a także podpięcia tzw. pre-hooków GIT weryfikujących jakość kodu w repozytorium
- Konfiguracji tzw. pipeline’ów CI/CD z uwzględnieniem uruchamiania automatycznego
- Testów integracyjnych oraz jednostkowych (unit testów)
- Procedury przepięcia systemów
- Monitoringu i optymalizacji
- Migracji danych z Magento 1
- Integracji z GTM oraz GA4
Wdrożenie Magento 2
Jeśli chodzi o wdrożenie Magento 2, wzbogaciliśmy system o funkcjonalności wspierające realizację strategii klienta. Wdrożyliśmy i przeprowadziliśmy m.in.:
- Migrację z Magento 1 z uwzględnieniem zamówień, klientów, adresów, kategorii, produktów, atrybutów, grup klientów, cen indywidualnych, zawartość stron statycznych, bloga etc.
- Sortowanie i filtrowanie produktów o różnych parametrach, które ułatwiaj kupującym znalezienie właściwego produktu i przejście na jego kartę produktową
- Moduł “zapytaj handlowca”, który dostarcza klientom odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- Funkcjonalności grupowania produktów, pobierania poradników w formie plików
- Wyszukiwarkę opartą o Elasticsearch
- Porównywarkę pozwalającą na zestawienie ze sobą parametrów technicznych produktów
- Kilka opcji płatności: za pobraniem, online (integracja z T-Pay), itp.
- Kody rabatowe
- Integrację systemu ERP Symfonia klienta i sklepem, aby osiągnąć automatyczną zmianę statusu zamówień, synchronizację faktur itd.
- System automatyzacji deploymentu w celu osiągnięcia tzw. zero-downtime deployment
- Optymalizację wydajności wraz z pełnym procesem testów wydajnościowych
- Optymalizację SEO.
Integracja z ERP:
Istotnym elementem wdrożenia Magento 2 była jego integracja z systemem ERP klienta ─ Symfonia ERP. Pozwoliło to na sprawną i automatyczną wymianę informacji między dwoma systemami, a tym samym na:
- Synchronizację stanów magazynowych
- Obsługę wysyłki faktur do klientów
- Śledzenie przesyłek
- Synchronizację cen
- Wysyłkę zamówień oraz zmianę statusów zamówień.
Moduły do sprzedaży B2B
Wdrożenie Magento 2 zakończyliśmy wyposażeniem sklepu w moduły i elementy, które znacznie wspierają i automatyzują procesy związane ze sprzedażą B2B i budowaniem relacji z klientami biznesowymi. Wdrożyliśmy m.in.:
- Content doradczy
- Różne plany i modele subskrypcji
- Możliwość odroczenia płatności dla klientów w planach premium
- Indywidualne ceny dla wybranych grup klientów
- Obsługę grup rabatowych klientów
- Obsługę kredytu kupieckiego
- System “gwiazdkowy” grupujący kontrahentów
- Zaawansowany system sterowania cenami dla klientów B2B na podstawie wybranych czynników
- System weryfikacji klientów B2B
- Zaawansowany panel klienta z możliwością przeglądu statusów zamówień, ponawiania zamówień czy pobierania faktur i linków do śledzenia przesyłek
- Obsługę schowka
- Integrację z płatnościami T-Pay
- Integrację z systemem marketing automation SALESmanago
- Poradniki dla klientów w formie bloga.
Optymalizacja silnika pod wzmożony ruch
Wdrożenie platformy w oparciu o Magento połączyliśmy także z optymalizacją silnika pod stabilną obsługę wzmożonego ruchu. W ten sposób zapewniliśmy odporność systemu na obciążenia oraz możliwość skalowania platformy. Dzięki takiemu przygotowaniu możliwe jest sprowadzanie do sklepu większego ruchu różnymi działaniami marketingowymi. Do przygotowania silnika wykorzystaliśmy m.in.:
- Analizę statyczną PHP
- XDebug oraz Spatie Ray
- NewRelic
- Graylog
- ocenę wąskich gardeł na poziomie aplikacji i konfiguracji samych usług serwerowych.
Dla potwierdzenia poprawności wydajności przeprowadzamy także sesję testów wydajnościowych symulujące możliwy wzrost liczby użytkowników w różnych trybach (spike, peak lub innych).
Chciałbyś dowiedzieć się więcej lub interesuje Cię podobne wdrożenie Magento 2? Skontaktuj się z nami – jako specjaliści od platform dla e-commerce, przeprowadzimy Cię przez cały proces i pomożemy holistycznie zaplanować funkcjonalności nowego narzędzia.
Zapraszamy do kontaktu: sales@lizardmedia.pl