ECOMMERCE DLA PREZENTMARZEŃ

Automatyzacja obsługi klienta, dostosowanie PrestaShop 1.6 do dużego ruchu, geolokalizacja.

Prezentmarzen.com to sieć oferująca prezenty w formie przeżyć. Obecnie sprzedaż prowadzona jest w 18 punktach zlokalizowanych w najbardziej atrakcyjnych częściach kraju. Oferta obejmuje ponad 2.5 tys. pomysłów na prezent. To działający na rynku od 2009 roku serwis internetowy. Pierwszy punkt stacjonarny został otwarty w listopadzie 2014 roku. Unikalną cechą Prezent Marzeń obok bardzo bogatej oferty, jest szeroki zakres obsługi klienta. Niezależnie od wyboru atrakcji, usługi klient ma wsparcie informacyjne oraz logistyczne w jednym miejscu.


Projekt oparty o platformę e-commerce PrestaShop 1.6. Lizard Media odpowiedzialny za backend i ostateczne wdrożenie. Klient odpowiedzialny za frontend i testy automatyczne. Czas realizacji – 15 miesięcy.

Wyzwania zespołu:

  • praca dwóch niezależnych zespołów nad efektem finalnym – backend agencja, frontend klient,
  • automatyzacja obsługi klienta, logistyki atrakcji,
  • 6 godzin na przeniesienie danych, testy i uruchomienie nowego systemu.

Warto podkreślić, że współpraca układała się świetnie. Mimo podziału prac na frontend u klienta i backend Lizard Media dopasowanie było na wysokim poziomie. Mieliśmy też wyraźne poczucie, że z każdą sprawą, pytaniem, problemem możemy od razu zwrócić się do klienta. To bardzo duży luksus i praca w takiej atmosferze jest po prostu przyjemna.mówi Łukasz Kolanko, Senior PrestaShop & PHP developer w Lizard Media.

Zakres i cele wdrożenia:

  • dostosowanie możliwości platformy e-commerce do znacznie większego ruchu,
  • automatyzacja wykorzystana przy logistyce pełnej obsługi klienta,
  • geolokalizacja do łatwiejszego wyszukiwania atrakcji,
  • wykorzystanie platformy zarówno dla klientów online jak i dla pracowników sklepów stacjonarnych.

Sukces, szybki wzrost Prezentmarzeń wymagał dynamiki w dostosowaniu platformy e-commerce, jej możliwości związanych z ruchem oraz automatyzacji. – mówi Michał Koczur, COO/Dyrektor operacyjny w Lizard Media.

 

Statystyki:

  • 1900 buildów w ramach środowiska CI/CD oraz merge requestów,
  • 1600 commitów.
prezentmarzenhand

Krytycznym momentem w końcówce projektu było przeniesienie danych z istniejącej platformy na nową. Mieliśmy na to 3 godziny plus dodatkowe 3 na testy. Deployment odbył się u klienta między 23.00 a 5.00 – dodaje Łukasz Kolanko.

Sednem sukcesu Prezentmarzeń jest pełna obsługa klienta, branie odpowiedzialności za logistykę atrakcji, umawianie spotkań, dopilnowanie szczegółów, wsparcie klienta oraz usługodawców. To wszystko wymaga sprawnego systemu obsługującego wszystkie procesy. Dzięki nowemu wdrożeniu system działa sprawnie.  dodaje Michał Koczur.