Sklep B2B oparty o Magento 2 dla Luna Polska

Luna Polska – przedsiębiorstwo należące do międzynarodowej korporacji Luna Group z siedzibą w Szwecji – to czołowy dystrybutor szwedzkich narzędzi i maszyn Luna, narzędzi ręcznych i wózków TengTools, oświetlenia Mareld, narzędzi pomiarowych Limit oraz produktów wielu innych marek, w tym Rapid, Guide, Tormek i Mora. Firma jest obecna na polskim rynku już od dwudziestu lat: szeroki wybór i doskonała jakość produktów oraz udzielane na szeroką skalę wsparcie marketingowe i szkoleniowe zapewniają jej szerokie grono stałych klientów w sektorze B2B.

Luna Polska nie zwalnia tempa rozwoju, a dokonana we współpracy z Lizard Media optymalizacja firmowego e-sklepu jest jego kolejnym etapem. Główną częścią projektu było wdrożenie od podstaw platformy sprzedażowej Magento2. Wśród zrealizowanych czynności znalazły się także automatyzacja procesów sprzedażowych, optymalizacja importu danych z centralnych baz Luna Group oraz projektowanie graficzne w celu poprawy UX.

Wdrożenia techniczne w ramach współpracy

Pracę zaczęliśmy od przedwdrożeniowej analizy biznesowej i wykonanie specyfikacji technicznej dla integracji z systemami Akeno PIM Community Edition, centralnym ERP Comarch Altum oraz bazą PIM w Szwecji. Integracja z ostatnim z wymienionych systemów objęła następujące elementy:

  • zamówienia,
  • klientów,
  • stany magazynowe,
  • kredyt kupiecki,
  • listy przewozowe.

Dzięki wdrożonym integracjom wypracowaliśmy optymalnie działającą architekturę wymiany informacji dla spółki, której asortyment ulega dynamicznym zmianom. Wykonane prace umożliwiają m.in. automatyzację rutynowych czynności, w tym pobierania informacji o nowych produktach i stanach magazynowych wybranych marek, co pozwala na stałe utrzymywanie aktualnych treści kart produktowych i minimalizuje ryzyko występowania błędów.

luna 1

Wdrożenie Akeneo PIM

Kluczowym elementem dla całego projektu było wdrożenie w organizacji systemu PIM ─ jako nowego punktu, którego zadaniem jest centralne gromadzenie informacji o produktach oraz dystrybucja treści do ościennych systemów. Naszym zadaniem było zaprojektowanie konfiguracji i wsparcie klienta w zasilaniu treściami, a także dalsza asysta i wsparcie. Akeneo jest zasilane dodatkowo danymi z centralnego systemu PIM zlokalizowanego w Szwecji, co pozwala Luna Polska posiadać najbardziej aktualne informacje produktowe bez wykonywania ręcznych, czasochłonnych działań. Dalej, produkty są synchronizowane do platformy eCommerce. Całe wdrożenie pozwoliło nie tylko na optymalizację procesu, skrócenie czasu publikacji informacji o nowych produktach, ale również na zautomatyzowanie czynności, które do tej pory były wykonywane ręcznie. Dzięki kompleksowemu wdrożeniu Akeneo PIM jakość bazy produktowej uległa zdecydowanej poprawie.

luna 2

Funkcjonalności e-sklepu Luna Polska dla klientów B2B

Sklep lunapolska.pl dostępny jest tylko dla zalogowanych, zweryfikowanych wcześniej partnerów B2B (użytkownikom zainteresowanym zakupami detalicznymi udostępniony jest katalog produktowy do wglądu). Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom wykonaliśmy szereg prac służących ułatwieniu korzystania z witryny i podtrzymywaniu dobrych relacji biznesowych na linii klient-firma. W rezultacie użytkownicy e-sklepu lunapolska.pl mogą korzystać m.in. z rozbudowanych kont klienta i zintegrowanych z nimi subkont, co umożliwia im wygodne zarządzanie swoimi zamówieniami w każdym miejscu i czasie. Klienci B2B mają do dyspozycji także kredyt kupiecki oraz możliwość generowania dynamicznych ofert dla swoich klientów.

W zakres wdrożenia Magento B2B dla Luna Polska weszły m. in.:

  • mechanizmy cen indywidualnych dla różnych grup klientów
  • narzędzie pozwalające przygotować partnerowi B2B ofertę dla jego klienta końcowego. Oferta oparta na produktach sklepu daje szybkie obliczenie zysku na dalszej dystrybucji produktu, ale też możliwość generowania PDF z wybranymi danymi do przekazania klientowi. 
  • rozbudowanie koszyka o możliwość dodawanie produktów bezpośrednio w koszyku właśnie, przez przyjazną wyszukiwarkę czy też import pliku z zamówieniem. Klientom B2B częściej znającymi produkty po nr artykułu niż po nazwie znacznie przyspiesza to pracę. 

Co dalej?

Współpraca Luna Polska i Lizard Media nie kończy się wraz z uruchomieniem e-commerce. Przedsiębiorstwo patrzy daleko w przyszłość i kontynuuje ciągły rozwój, a my dbamy o jakość aktualnie świadczonych usług poprzez utrzymanie i wsparcie SLA w wymiarze dostosowanym do realnych potrzeb klienta.