Wdrożenie Magento2 dla DUKA, jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek z branży home&deco w Europie.

Wdrożenie eCommerce w oparciu o platformę Magento2 ─ kompleksowy proces od analizy biznesowej, przez projektowanie UX/UI aż do integracji i supportu to nasz najnowszy projekt, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie miesiące. 

Firma DUKA powstała w 1920 roku, gdy Hjalmar Blomkvist otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porcelaną i naczyniami kuchennymi w szwedzkim mieście Linköping. Od tego czasu firma prężnie się rozwijała, najpierw w całej Szwecji powstały kolejne filie, a później w innych krajach europejskich. W 1999 roku, DUKA rozpoczęła swoją działalność w Warszawie, obecnie posiada już ponad 60 sklepów, znajdujących się w najlepszych centrach handlowych Polski.

Proces wdrożenia rozpoczęliśmy od obszernej analizy biznesowej i zdefiniowania wymagań funkcjonalnych jak i procesów. W przypadku wdrożenia dla DUKA zdefiniowaliśmy ok. 150 wymagań wraz z obszerną specyfikacją integracji z wszystkimi systemami zewnętrznymi, m.in. Symfonia ERP, GiftPlus czy wewnętrzne API do pobierania zdjęć  produktowych oraz obsługi zwrotów i reklamacji.

Kolejnymi etapami po analizie biznesowej była współpraca w poniższych obszarach

  • Definicja procesów integracyjnych
  • Projektowanie UX/UI z naciskiem na mobile
  • Development backend
  • Development frontend
  • Procesy QA
  • Deployment na środowiska testowe oraz środowisko produkcyjne
  • Przygotowanie konfiguracji środowisk lokalnych w oparciu o Docker + Warden, a także podpięcie tzw. prehooków GIT weryfikujących jakość kodu na repozytorium
  • Konfigurację tzw. pipeline’ów CI/CD z uwzględnieniem uruchamiania automatycznego testów integracyjnych oraz jednostkowych (unittestów)
  • Procedura wdrożenia i przepięcia systemów
  • Monitoring systemu i optymalizacja

W ramach koordynacji projektu kluczowym aspektem było bieżące eliminowanie ryzyk w oparciu o wspólne decyzje projektowe.

orh92s1

Duże wdrożenie Magento2 dla DUKA było dla nas kolejną okazją do uczestnictwa w projekcie nie tylko ciekawym, ale również pełnym wyzwań technicznych i organizacyjnych. Obecnie projekt jest intensywnie rozwijany o kolejne elementy, co na pewno będzie pozytywnie wpływało na perspektywy rozwoju tej gałęzi biznesu dla naszego Klienta. Jestesmy pewni, że dostarczyliśmy rozwiązanie z górnej półki, które będzie świetnym eCommerce przez wiele lat.” ─ mówi Paweł Biliński, co-founder / CTO w Lizard Media.

Aby poznać więcej szczegółów na temat tego projektu zapraszamy do najnowszego case study na naszej stronie

Przeczytaj również