Redesign sklepu Menlo Electric

Menlo Electric to jeden z największych dystrybutorów paneli fotowoltaicznych, falowników i baterii działający w regionie EMEA, w 31 krajach. Firma współpracuje jako dystrybutor z najlepszymi markami w branży Jinko Solar, Risen Energy, JA Solar, Sungrow, SolarEdge, FoxESS.

menlo case 1

Redesign sklepu shop.menloelectric.com

Firma Menlo Electric zwróciła się do nas z prośbą o redesign swojego sklepu internetowego. Naszym głównym zadaniem było zaprojektowanie wyglądu sklepu uwzględniając spójność jego wizerunku z firmową stroną internetową oraz CI (Corporate Identity) firmy Menlo Electric. Podczas naszej pracy uwzględniana była specyfika platformy PrestaShop, na której uruchomiony został sklep.

Pozostałe cele biznesowe:

  • Uproszczenie ścieżki zakupowej, usunięcie barier utrudniających złożenie zamówienia.
  • Wprowadzenie funkcjonalności umożliwiających zamawianie pełnych palet i kontenerów.
  • Podkreślenie wartości i charakteru marki, jako wiodącego dystrybutora na rynku EMEA.
  • Zdobycie większej liczby nowych klientów.
  • Ciągłe dopasowywanie się do trendów, zmian konsumenckich, otoczenia rynkowego, a także zmieniającego się portfolio produktowego.

Analiza biznesowa oraz warsztaty

Pierwszym etapem była dogłębna analiza strony i warsztaty z Klientem, które pozwoliły na wybranie kluczowych elementów, także technicznych, które muszą zostać zmienione w nowym wydaniu sklepu.

Design & UX

Drugi etap skupiał się na zaprojektowaniu, z uwzględnieniem podstawowych zasad UX, kluczowych widoków sklepu:

  • strony głównej
  • listingu produktów
  • karty produktu
  • koszyka
  • check-out’u
  • strony kontaktu

menlo case

Strona główna sklepu oprócz celów sprzedażowych miała pełnić także, funkcję wizerunkową i nawiązywać do strony firmowej. Wyróżnione zostały na niej produkty polecane oraz promocyjne, a także wprowadzone wygodne boczne menu pozwalające szybko odnaleźć właściwe produkty.

Strona kategorii umożliwiła odpowiednie pogrupowanie asortymentu, aby użytkownik w prosty sposób odnalazł interesujące go produkty. Przy projektowaniu tej podstrony postawiliśmy na przejrzysty układ, wyeksponowanie zdjęć i rozbudowany panel z filtrami.

Karta produktu jako jedne z najważniejszych elementów sklepu internetowego została całkowicie zmieniona. Wyeksponowane zostały bardzo ważne parametry techniczne produktów, ale także informacje o producencie oraz informacje o bezpieczeństwie transakcji.

Nowy szablon sklepu

W trzecim etapie na podstawie zaakceptowanych widoków powstał nowy indywidualny szablon uwzględniający wszystkie wcześniej zebrane rekomendacje. Nowy serwis został uruchomiony na serwerze testowym, gdzie następnie został poddany szczegółowej analizie i sprawdzeniu zarówno przez naszych testerów jaki i przez klienta.

Wdrożenie

Czwarty ostatni etap to wdrożenie wprowadzonych zmian, a także opieka posprzedażowa.

W projekt po stronie Lizard Media zaangażowany był ośmioosobowy zespół w tym UI/UX Designer, Fronted developerzy, Backend developerzy, Testerzy, Project manager.

Współpraca Menlo Electric i Lizard Media nie kończy się, planujemy i wprowadzamy już kolejne wdrożenia i usprawnienia platformy sprzedażowej, tak aby Klienci w prosty i szybki sposób mogli zamówić produkty w całym EMEA. 

„Praca nad redesignem dla Menlo Electric skupiona była na jak najlepszej realizacji założeń i oczekiwań estetycznych klienta, uwzględniając przy tym specyfikę wykorzystanej platformy eCommerce oraz dobre praktyki UX-owe. Ostatecznie udało się zaprojektować i wdrożyć produkt spójny z wizerunkiem firmy oraz realizujący najważniejsze założenia biznesowe klienta.” – mówi Marcin Wieczorek, Co-founder / Design Manager w Lizard Media ®

Przeczytaj również

Raport Neuroróżnorodność w eCommerce

neuro blog

Czym jest neuroróżnorodność? Jak ważny to temat i jak może wpływać na projektowanie designu i funkcjonalności sklepów internetowych? Postanowiliśmy sprawdzić. W ciągu ostatnich miesięcy (maj-czerwiec 2023) przeprowadzaliśmy badanie z udziałem…