Redesign sklepu Menlo Electric
Menlo Electric to jeden z największych dystrybutorów paneli fotowoltaicznych, falowników i baterii działający w regionie EMEA, w 31 krajach. Firma współpracuje jako dystrybutor z najlepszymi markami w branży Jinko Solar, Risen Energy, JA Solar, Sungrow, SolarEdge, FoxESS.
Redesign sklepu shop.menloelectric.com
Firma Menlo Electric zwróciła się do nas z prośbą o redesign swojego sklepu internetowego. Naszym głównym zadaniem było zaprojektowanie wyglądu sklepu uwzględniając spójność jego wizerunku z firmową stroną internetową oraz CI (Corporate Identity) firmy Menlo Electric. Podczas naszej pracy uwzględniana była specyfika platformy PrestaShop, na której uruchomiony został sklep.
Pozostałe cele biznesowe:
- Uproszczenie ścieżki zakupowej, usunięcie barier utrudniających złożenie zamówienia.
- Wprowadzenie funkcjonalności umożliwiających zamawianie pełnych palet i kontenerów.
- Podkreślenie wartości i charakteru marki, jako wiodącego dystrybutora na rynku EMEA.
- Zdobycie większej liczby nowych klientów.
- Ciągłe dopasowywanie się do trendów, zmian konsumenckich, otoczenia rynkowego, a także zmieniającego się portfolio produktowego.
Analiza biznesowa oraz warsztaty
Pierwszym etapem była dogłębna analiza strony i warsztaty z Klientem, które pozwoliły na wybranie kluczowych elementów, także technicznych, które muszą zostać zmienione w nowym wydaniu sklepu.
Design & UX
Drugi etap skupiał się na zaprojektowaniu, z uwzględnieniem podstawowych zasad UX, kluczowych widoków sklepu:
- strony głównej
- listingu produktów
- karty produktu
- koszyka
- check-out’u
- strony kontaktu
Strona główna sklepu oprócz celów sprzedażowych miała pełnić także, funkcję wizerunkową i nawiązywać do strony firmowej. Wyróżnione zostały na niej produkty polecane oraz promocyjne, a także wprowadzone wygodne boczne menu pozwalające szybko odnaleźć właściwe produkty.
Strona kategorii umożliwiła odpowiednie pogrupowanie asortymentu, aby użytkownik w prosty sposób odnalazł interesujące go produkty. Przy projektowaniu tej podstrony postawiliśmy na przejrzysty układ, wyeksponowanie zdjęć i rozbudowany panel z filtrami.
Karta produktu jako jedne z najważniejszych elementów sklepu internetowego została całkowicie zmieniona. Wyeksponowane zostały bardzo ważne parametry techniczne produktów, ale także informacje o producencie oraz informacje o bezpieczeństwie transakcji.
Nowy szablon sklepu
W trzecim etapie na podstawie zaakceptowanych widoków powstał nowy indywidualny szablon uwzględniający wszystkie wcześniej zebrane rekomendacje. Nowy serwis został uruchomiony na serwerze testowym, gdzie następnie został poddany szczegółowej analizie i sprawdzeniu zarówno przez naszych testerów jaki i przez klienta.
Wdrożenie
Czwarty ostatni etap to wdrożenie wprowadzonych zmian, a także opieka posprzedażowa.
W projekt po stronie Lizard Media zaangażowany był ośmioosobowy zespół w tym UI/UX Designer, Fronted developerzy, Backend developerzy, Testerzy, Project manager.
Współpraca Menlo Electric i Lizard Media nie kończy się, planujemy i wprowadzamy już kolejne wdrożenia i usprawnienia platformy sprzedażowej, tak aby Klienci w prosty i szybki sposób mogli zamówić produkty w całym EMEA.
„Praca nad redesignem dla Menlo Electric skupiona byÅ‚a na jak najlepszej realizacji zaÅ‚ożeÅ„ i oczekiwaÅ„ estetycznych klienta, uwzglÄ™dniajÄ…c przy tym specyfikÄ™ wykorzystanej platformy eCommerce oraz dobre praktyki UX-owe. Ostatecznie udaÅ‚o siÄ™ zaprojektować i wdrożyć produkt spójny z wizerunkiem firmy oraz realizujÄ…cy najważniejsze zaÅ‚ożenia biznesowe klienta.” – mówi Marcin Wieczorek, Co-founder / Design Manager w Lizard Media ®