Raport UX Lizard Media – Social Proof w eCommerce

Niniejsze case study zostało przeprowadzone przez dział UX w Lizard Media w kwietniu 2023 roku. Polega na zbadaniu w jaki sposób topowe sklepy online wykorzystują (i czy w ogóle) tzw. “Social proof” w swoich sieciach komunikacji z klientem. 

Analizowane marki pochodzą z 4 różnych branż, jakimi są: catering, fitness i suplementy, meble i wyposażenie wnętrz oraz popularne marketplace w Polsce. Z każdej grupy wybraliśmy po około 5 reprezentujących daną branżę serwisów. Wybór sklepów dokonany został na podstawie rozpoznawalności marki. W sumie badaniu zostało poddanych 19 sklepów internetowych.

Głównym celem przeprowadzenia raportu jest zbadanie w jaki sposób konkretne marki wykorzystują wyżej wspomniany social proof i czy różni się on znacząco w zależności od poszczególnych branż. 

Badanie opiera się na przeprowadzonych audytach wyżej wymienionych stron internetowych – ich stron głównych, kart produktów, zakładek “O nas” i ew. Innych kluczowych ekranów, które mogłyby mieć znaczenie pod kątem niniejszego case study. Braliśmy pod uwagę tylko główne strony www sklepów, do badań nie wykorzystywaliśmy treści pojawiającej się na social mediach i innych kanałach marek.

Zapraszamy do pobrania raportu. Życzymy miłej lektury.

social proof baner

Przeczytaj również