Raport Neuroróżnorodność w eCommerce
Czym jest neuroróżnorodność? Jak ważny to temat i jak może wpływać na projektowanie designu i funkcjonalności sklepów internetowych? Postanowiliśmy sprawdzić. W ciągu ostatnich miesięcy (maj-czerwiec 2023) przeprowadzaliśmy badanie z udziałem młodych osób w przedziale wiekowym 18-30 lat oraz kilku starszych w przedziale 55 lat + mających różnego rodzaju zaburzenia funkcji poznawczych.
Badanie polegało na przeprowadzeniu anonimowych ankiet i miało na celu zbadanie jak neuroróżnorodność i zróżnicowany odbiór wszelkich bodźców przez użytkowników popularnych serwisów eCommerce wpływa na ich ogólne doświadczenia i odczucia.
Celem badania jest stwierdzenie w jakim stopniu wykorzystywane przez serwisy eCommerce praktyki, ich design, zabiegi marketingowe, architektura informacji oraz wszelkiego rodzaju elementy w nich zawarte wpływają na ogólny odbiór strony i przeżywanie doświadczeń poznawczych przez tzw. osoby neuroróżnorodne.
Poznaj wyniki naszego raportu. Życzymy miłej lektury.