Zasady Gestalt w projektowaniu eCommerce

Przedstawiamy raport z badania przeprowadzonego przez dział UX designu Lizard Media, na podstawie danych z września 2022 roku. Raport dotyczy stosowania się sklepów online do tzw. Zasad Gestalt, które należą do powszechnie znanych praw w obszarze komunikacji Człowiek – Komputer i są bardzo istotne przy projektowaniu stron, serwisów i sklepów internetowych.

W raporcie wzięliśmy pod lupę sklepy online spośród trzech wybranych branż: RTV i AGD, odzież oraz drogerie. Z każdej grupy wytypowaliśmy do pięciu reprezentujących daną branżę sklepów internetowych, a na podstawie rozpoznawalności marki na rynku ostatecznie do badania wybranych zostało 14 z nich. Celem tego raportu jest sprawdzenie w jaki sposób stosowanie zasad Gestalt w eCommerce różni się od siebie w zależności od konkretnego sektora.

Badanie opiera się na przeprowadzonych audytach stron głównych każdego ze sklepów, ze zwróceniem szczególnej uwagi na Customer Journey Map – czyli wizualizacji procesu, przez który przechodzi użytkownik, aby osiągnąć swój cel.

Dowiedz się więcej, przeczytaj nasz raport. Chcesz z nami porozmawiać o raporcie lub audycie swojego sklepu internetowego? Napisz do nas sales@lizardmedia.pl

raport zasady gestalt w projektowaniu ecommerce

Przeczytaj również

Raport Neuroróżnorodność w eCommerce

neuro blog

Czym jest neuroróżnorodność? Jak ważny to temat i jak może wpływać na projektowanie designu i funkcjonalności sklepów internetowych? Postanowiliśmy sprawdzić. W ciągu ostatnich miesięcy (maj-czerwiec 2023) przeprowadzaliśmy badanie z udziałem…