Omnichannel – wszÄ™dzie znaczy lepiej!

Równoległa sprzedaż na wszystkich kanałach (ang. omnichannel) to marzenie każdej firmy. Nie wszyscy jednak potrafią wdrożyć pełną obsługę klienta, serwis i reklamacje na każdej płaszczyźnie.

omnichannel
omnichannel

Wielokanałowość sprzedaży, w dzisiejszych czasach, wydaje być się czymś oczywistym dla większości osób związanych z eCommerce. Mimo to na każdym kroku możemy się przekonać, że posiadanie sklepu internetowego, w którym klient ma takie same możliwości jak w sklepie stacjonarnym, jest raczej rzadkością niż regułą.

  • Jednym z podstawowych bÅ‚Ä™dów popeÅ‚nianych w sprzedaży wielokanaÅ‚owej jest brak spójnoÅ›ci promocji, asortymentu, czy nawet cen pomiÄ™dzy kanaÅ‚ami – tÅ‚umaczy PaweÅ‚ BiliÅ„ski, UX manager w Lizard Media.

Samo prowadzenie sprzedaży na kilku kanałach nie sprawia, że firma wpisuje się w charakterystykę omnichannel. Żeby spełniać wymagania wielokanałowej sprzedaży trzeba by podjąć działania, które będą miały na celu doprowadzenie do swoistej symbiozy między kanałami sprzedaży. Klient internetowy powinien mieć takie same możliwości, jak klient stacjonarny w zakresie usługi, którą oferuje dana firma. Przykładem takich działań będzie niewątpliwie Buy Online Return In Store  czy Click&Collect (zachęcenie do odbioru osobistego).

JeÅ›li interesujÄ… Was tematy wielokanaÅ‚owej sprzedaży – bÄ…dźcie na bieżąco z lizardowym blogiem. Już niedÅ‚ugo pokażemy Wam nasze realizacje i pomysÅ‚y na omnichannel.

Stay tuned.

Przeczytaj również