Omnichannel pozwala badać zachowanie klientów offline – wiedza

Omnichannel to nie tylko aspekty technologiczne i spójność odbioru marki w wielu kanałach. W trakcie rozmów z naszymi klientami zauważyliśmy ciekawą tendencję z obszaru omnichannel, która jak dotąd nie była szerzej wykorzystywana – chodzi o badanie zachowań klientów w sklepach stacjonarnych. Postanowiliśmy się podzielić wiedzą szerzej i przygotowaliśmy informację dla mediów branżowych. Cały artykuł możecie przeczytać np. tu:

http://brief.pl/omnichannel-pozwala-badac-zachowanie-klientow-offline/

W największym skrócie chodzi o to, że zachowania klientów w Internecie są bardzo dokładnie mierzone i analizowane. Służy do tego szereg płatnych i bezpłatnych narzędzi, usług, specjalizują się w tym firmy badawcze. Dyrektorzy sprzedaży dużych sieci coraz częściej zastanawiają się jednak co robią ich klienci w sklepach stacjonarnych. Tu narzędzi jest znacznie mniej, są drogie, a czasami naruszają prawa konsumenta. Rozwiązania technologiczne wspierające omnichannel mogą dostarczyć brakujących danych ─ a docelowo pozwolić na ich skorelowanie z danymi analitycznymi zgromadzonymi online.

Co mówią na ten temat nasi eksperci?

–    Podczas rozmów z dyrektorami sprzedaży wielu dużych i prestiżowych sieci sklepów w Polsce przewija się wątek braku wiarygodnych danych dotyczących zachowań klientów w sklepach stacjonarnych – mówi Marcin Wieczorek, współwłaściciel w spółce Lizard Media.

–    Wszyscy chcieliby lepiej poznać zachowania swoich klientów, ale nie mają na to jednego, sprawdzonego sposobu – dodaje Marcin Wieczorek.

–  Omnichannel umożliwia całościowe “śledzenie” preferencji zakupowych, zachowań zakupowych klientów nie tylko w Internecie, ale również w sklepach offline, a co jeszcze istotniejsze i o czym zwykle się zapomina, możemy obserwować wszystkie wykorzystywane przez klienta kanały kontaktu ze sklepem na raz – mówi Paweł Biliński, współwłaściciel oraz CTO spółki Lizard Media.

Wdrażając rozwiązania omnichannel marki otrzymują dodatkowe narzędzia do badań swoich klientów. To kolejny powód, aby zmierzyć się z tym tematem.

Przeczytaj również