Nowy sklep home&you na Magento2 już online

Nowy sklep internetowy w oparciu o Magento2, zaawansowana migracja danych, architektura wieloserwerowa i serwis w modelu SLA to w największym skrócie wszystko to nad czym pracowaliśmy przez ostatnie kilka miesięcy dla home&you.

home&you to lider branży home & decoration w Polsce. Od ponad 20 lat zajmuje się importem i dystrybucją artykułów wyposażenia wnętrz. W tej chwili home&you posiada ponad 130 salonów sprzedaży w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. Firma zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin m.in.: grafików, projektantów, kontrolerów jakości i visual merchandiserów. Marka home&you istnieje od 2006 roku, a 7 lat później zostaje uruchomiony sklep online. Dla nawiązywania kontaktu z dostawcami oraz bieżącej kontroli jakości firma prowadzi biuro w Szanghaju.

home&you postawiło na Magento2 jako platformę, która pozwoli na szybkie skalowanie i przygotuje e-sklep na coraz większe zainteresowanie zakupami online. Silnik został opracowany w sposób pozwalający na maksymalną optymalizację procesów biznesowych, warstwa wizualna sklepu ma ułatwiać użytkownikom nawigację, szybkie wyszukiwanie produktów i zwiększanie ich satysfakcji z zakupów.

Zakres współpracy z Lizard Media:

  • projektowanie User Experience oraz graficzne,
  • modelowanie wymagaÅ„ biznesowych i procesów z użyciem BPMN,
  • consulting trendów eCommerce,
  • parametryzacjÄ™, customizacjÄ™ i wdrożenie Magento2,
  • optymalizacjÄ™ backendu i wdrożenie w architekturze wieloserwerowej,
  • integracje Magento2 z zewnÄ™trznymi systemami,
  • przeprowadzenie wdrożenia i migracje danych z platformy PrestaShop,
  • zapewnienie serwisu w modelu SLA i ciÄ…gÅ‚ego rozwoju z dedykowanym interdyscyplinarnym zespoÅ‚em.

Wyzwania dla zespołu w ramach dostarczania Magento2 obejmowały:

  • zaprojektowanie interfejsu sklepu dostosowanego do wymagaÅ„ grupy docelowej,
  • stworzenie produktu MVP w ciÄ…gu zaledwie 6 miesiÄ™cy,
  • integracja z zupeÅ‚nie customowym systemem ERP zaprojektowana do obsÅ‚ugi dużej liczby zamówieÅ„ (system kolejkowania),
  • obsÅ‚uga wysokich peaków ruchu już w pierwszych godzinach wdrożenia – przygotowanie na okres Å›wiÄ…teczny,
  • migracja bazy produktowej, klientów i adresów z poprzedniej platformy (PrestaShop),
  • utrzymanie wysokiego pokrycia kodu testami mimo krótkiego terminu.

„Nowy sklep home&you to kolejny sukces naszych zespołów. Co ciekawe samo wdrożenie przebiegÅ‚o zupeÅ‚nie bezproblemowo mimo, że migracja baz produktowych, klientów, haseÅ‚ i adresów przeprowadzona byÅ‚a z innej platformy (PrestaShop).” – mówi Maciej SÅ‚awik, Tech lead & Senior Magento developer.

„CaÅ‚y projekt zostaÅ‚ wykonany z wykorzystaniem podejÅ›cia MVP, czyli Minimum Viable Product, co oznacza, że w pierwszej wersji obsÅ‚uguje podstawowe funkcje niezbÄ™dne do funkcjonowania sklepu, a w nastÄ™pnych etapach można je rozbudowywać bez potrzeby zmian w architekturze, systemie. Ta metodyka budowania zaawansowanych produktów daje olbrzymie korzyÅ›ci klientom w postaci niższych kosztów i krótszych czasów uruchomienia sklepu, a teamom, developerom ponieważ na efekty swojej pracy nie muszÄ… czekać bardzo dÅ‚ugo.” – tÅ‚umaczy PaweÅ‚ BiliÅ„ski, CTO oraz współzaÅ‚ożyciel Lizard Media.

Przeczytaj całe case study

Zobacz online

Przeczytaj również