Nowy sklep home&you na Magento2 już online
Nowy sklep internetowy w oparciu o Magento2, zaawansowana migracja danych, architektura wieloserwerowa i serwis w modelu SLA to w największym skrócie wszystko to nad czym pracowaliśmy przez ostatnie kilka miesięcy dla home&you.
home&you to lider branży home & decoration w Polsce. Od ponad 20 lat zajmuje się importem i dystrybucją artykułów wyposażenia wnętrz. W tej chwili home&you posiada ponad 130 salonów sprzedaży w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. Firma zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin m.in.: grafików, projektantów, kontrolerów jakości i visual merchandiserów. Marka home&you istnieje od 2006 roku, a 7 lat później zostaje uruchomiony sklep online. Dla nawiązywania kontaktu z dostawcami oraz bieżącej kontroli jakości firma prowadzi biuro w Szanghaju.
home&you postawiło na Magento2 jako platformę, która pozwoli na szybkie skalowanie i przygotuje e-sklep na coraz większe zainteresowanie zakupami online. Silnik został opracowany w sposób pozwalający na maksymalną optymalizację procesów biznesowych, warstwa wizualna sklepu ma ułatwiać użytkownikom nawigację, szybkie wyszukiwanie produktów i zwiększanie ich satysfakcji z zakupów.
Zakres współpracy z Lizard Media:
- projektowanie User Experience oraz graficzne,
- modelowanie wymagań biznesowych i procesów z użyciem BPMN,
- consulting trendów eCommerce,
- parametryzację, customizację i wdrożenie Magento2,
- optymalizację backendu i wdrożenie w architekturze wieloserwerowej,
- integracje Magento2 z zewnętrznymi systemami,
- przeprowadzenie wdrożenia i migracje danych z platformy PrestaShop,
- zapewnienie serwisu w modelu SLA i ciągłego rozwoju z dedykowanym interdyscyplinarnym zespołem.
Wyzwania dla zespołu w ramach dostarczania Magento2 obejmowały:
- zaprojektowanie interfejsu sklepu dostosowanego do wymagań grupy docelowej,
- stworzenie produktu MVP w ciągu zaledwie 6 miesięcy,
- integracja z zupełnie customowym systemem ERP zaprojektowana do obsługi dużej liczby zamówień (system kolejkowania),
- obsługa wysokich peaków ruchu już w pierwszych godzinach wdrożenia – przygotowanie na okres świąteczny,
- migracja bazy produktowej, klientów i adresów z poprzedniej platformy (PrestaShop),
- utrzymanie wysokiego pokrycia kodu testami mimo krótkiego terminu.
„Nowy sklep home&you to kolejny sukces naszych zespołów. Co ciekawe samo wdrożenie przebiegÅ‚o zupeÅ‚nie bezproblemowo mimo, że migracja baz produktowych, klientów, haseÅ‚ i adresów przeprowadzona byÅ‚a z innej platformy (PrestaShop).” – mówi Maciej SÅ‚awik, Tech lead & Senior Magento developer.
„CaÅ‚y projekt zostaÅ‚ wykonany z wykorzystaniem podejÅ›cia MVP, czyli Minimum Viable Product, co oznacza, że w pierwszej wersji obsÅ‚uguje podstawowe funkcje niezbÄ™dne do funkcjonowania sklepu, a w nastÄ™pnych etapach można je rozbudowywać bez potrzeby zmian w architekturze, systemie. Ta metodyka budowania zaawansowanych produktów daje olbrzymie korzyÅ›ci klientom w postaci niższych kosztów i krótszych czasów uruchomienia sklepu, a teamom, developerom ponieważ na efekty swojej pracy nie muszÄ… czekać bardzo dÅ‚ugo.” – tÅ‚umaczy PaweÅ‚ BiliÅ„ski, CTO oraz współzaÅ‚ożyciel Lizard Media.