Nowa strona Aluprof już online!
Choć brzmi skromnie to wdrożenie objęło stworzenie zupełnie nowej strony korporacyjnej w wersji RWD wraz z centralną bazą produktów i informacji o obiektach zrealizowanych w systemach Aluprof S.A. Stworzony został również nowy Katalog dla Architektów oraz szereg funkcjonalności ułatwiających komunikację oraz współpracę Aluprof S.A. ze swoimi klientami i partnerami biznesowymi. Nowy serwis internetowy dostępny jest dla 100 krajów w 10 wersjach językowych.
Przypomnijmy. Aluprof S.A. należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty S.A. Firma jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie, posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Dzięki ponad 60 letniemu doświadczeniu firma Aluprof S.A. posiada ponad 1300 stałych klientów, a roczne przychody ze sprzedaży przekraczają 266 mln EUR. Eksport stanowi około 40% ogólnej sprzedaży. Firma zatrudnia ponad 2200 pracowników.
Cele biznesowe obejmowały:
- stworzenie nowoczesnego serwisu internetowego z wykorzystaniem aktualnych standardów i rozwiązań webowych.
- możliwość personalizowania treści dla różnych grup klientów
- przebudowanie formy prezentacji informacji o firmie oraz o ofercie Aluprof
- możliwość tworzenie w ramach jednego systemu zarządzania treścią indywidualnych wersji dla różnych krajów i wersji językowych.
Zakres wdrożenia to:
- możliwość personalizowania wyglądu oraz informacji na stronie w zależności od wybranego kraju (strona dostępna dla 100 krajów) oraz języka (strona dostępna w 10 wersjach językowych)
- dopracowana wersja RWD
- przemodelowanie wyglądu oraz funkcjonalności stron informacyjnych oraz produktowych (więcej informacji przedstawionych w atrakcyjnej formie)
- stworzenie osobnych działów dla różnych typów klientów Aluprof: Producenci, Architekci, Klienci indywidualni oraz klienci zainteresowani ofertą w zakresie bram, rolet oraz moskitier Aluprof).
- przyłączenie osobnego do tej pory Katalogu dla Architektów wraz z generatorem plików PDF do nowej strony oraz stworzenie jego wersji RWD
- przygotowanie centralnej bazy informacji o produktach Aluprof oraz obiektach zrealizowanych z wyk. systemów Aluprof, które wykorzystywane będą w kolejnych serwisach i aplikacjach Aluprof
- stworzenie nowego modułu prezentacji obiektów zrealizowanych z wyk. systemów Aluprof wraz z wyszukiwarką oraz podglądem na mapie świata.
- nowy moduł szkoleń Aluprof
– Prace nad projektem poczÄ…wszy od pierwszych rozmów z klientem aż do finaÅ‚owego wdrożenia trwaÅ‚y okoÅ‚o roku – mówi Marcin Wieczorek, Lizard Media.
– Projekt tworzyÅ‚ 7-osobowy zespół, w skÅ‚ad którego wchodzili: analityk, manager projektu, grafik, programiÅ›ci backend i frontend, tester oraz zewnÄ™trzni konsultanci SEO. Prace nad stronÄ… oraz współpraca z klientem przebiegaÅ‚y spokojnie i bez znaczÄ…cych zwrotów akcji. Konsekwentnie zmotywowani zadaniem oraz wymagajÄ…cymi wytycznymi klienta doprowadziliÅ›my do wdrożenia w ostatnim kwartale 2018 roku. Nowy serwis ALUPROF to aktualnie atrakcyjnie wyglÄ…dajÄ…cy, mocno rozbudowany system, dajÄ…cy wiele możliwoÅ›ci modyfikacji oraz personalizacji wyglÄ…du i treÅ›ci dla różnych grup odbiorców, krajów oraz wersji jÄ™zykowych – dodaje Marcin Wieczorek.