Wdrożenie eCommerce WszystkiegoSlodkiego.pl
WszystkiegoSlodkiego.pl jako jedna z wiodących platform publikujących słodkie przepisy, podjęło decyzję o rozbudowie swojego conceptu pod postacią sklepu internetowego. Celem projektu było stworzenie nowoczesnego, bezpiecznego i intuicyjnego dla użytkowników sklepu internetowego, który sprosta wysokim oczekiwaniom klientów. W ofercie sklepu, poza pełną gamą produktów Dr. Oetker – właściciela Wszystkiego Słodkiego, znajdują się wszystkie te produkty, których nie może zabraknąć w kuchni domowego cukiernika. Do realizacji tego zadania wybrano platformę PrestaShop, znaną ze swojej elastyczności i licznych możliwości dostosowania.
Kompleksowy audyt przedwdrożeniowy
Pierwszym krokiem było przeprowadzenie wnikliwego audytu przedwdrożeniowego. Ten etap był kluczowy dla określenia specyficznych potrzeb marki Wszystkiego Słodkiego oraz identyfikacji potencjalnych wyzwań i zagrożeń.
Audyt obejmował:
- Analizę wymagań biznesowych – dokładne zrozumienie celów biznesowych, dopasowanie funkcjonalności sklepu do docelowej grupy odbiorców oraz dopasowanie się do procesów obsługowych, księgowych i logistycznych panujących w organizacji.
- Analizę technologiczną – ocena istniejącej infrastruktury IT, aby określić jej kompatybilność z PrestaShop oraz identyfikacja ewentualnych potrzeb modernizacyjnych.
- Analizę użytkownika końcowego – modyfikacje UX, które miały na celu stworzenie najwygodniejszego procesu zakupowego.
Główne prace wdrożeniowe
Na bazie audytu przedwdrożeniowego główne prace objęły:
- Dostosowanie dostarczonego szablonu sklepu do potrzeb funkcjonalnych i wydajnościowych, ze szczególnym naciskiem na wersję mobilną
- Rozbudowę wariantowości produktów z oferty Dr. Oetker Polska dla ułatwienia dokonywania zakupów i powiększenia wartości koszyka
- Szczegółowe zasady kolejności produktów przy budowaniu listingów
- IntegracjÄ™ z ERP SAP w oparciu o pliki w standardzie EDI
- Integracje z kurierami InPost i DPD dzięki dedykowanym wtyczkom
- IntegracjÄ™ z Allegro
- Integrację z szybkimi płatnościami PayU
- Zabezpieczenie danych osobowych przez silne hasła i dwuskładnikowe logowanie
Audyt zgodności ze standardem OWASP
Finalnym etapem projektu był audyt zgodności sklepu internetowego ze standardem OWASP (Open Web Application Security Project), który miał na celu identyfikację i eliminację potencjalnych zagrożeń bezpieczeństwa:
- Testy penetracyjne – przeprowadzono szereg testów penetracyjnych, aby sprawdzić odporność sklepu na różnego rodzaju ataki, takie jak SQL Injection, Cross-Site Scripting (XSS) czy Cross-Site Request Forgery (CSRF)
- Przegląd kodu – eksperci bezpieczeństwa dokładnie przeanalizowali kod źródłowy aplikacji, aby wykryć i naprawić ewentualne luki
- Polityki bezpieczeństwa – wdrożono ścisłe polityki bezpieczeństwa, obejmujące zarządzanie uprawnieniami użytkowników, monitorowanie logów i regularne aktualizacje zabezpieczeń
Wdrożenie silnika PrestaShop dla sklepu WszystkiegoSlodkiego.pl, którego właścicielem jest Dr. Oetker Polska, zakończyło się sukcesem, tworząc bezpieczny i wydajny sklep internetowy, który znacząco poprawił doświadczenia zakupowe klientów oraz efektywność operacyjną firmy. Kompleksowy audyt przedwdrożeniowy, solidne prace programistyczne oraz szczegółowa optymalizacja i audyt zgodności ze standardem OWASP zapewniły, że sklep w pełni spełnia oczekiwania zarówno użytkowników, jak i właścicieli marki – mówi Michał Koczur, COO/Dyrektor operacyjny w Lizard Media.