MAGENTO2 DLA TOUS

Tous to jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów biżuterii na świecie, obecny na 5 kontynentach i posiadający ponad 500 sklepów stacjonarnych. Jego początki datuje się na 1920 rok. Firma pochodząca z Półwyspu Iberyjskiego, której symbolem jest charakterystyczny miś, a rozpoznawalnym ambasadorem marki Gwyneth Paltrow, znana jest nie tylko z nowatorskich projektów biżuterii i dodatków. Tous to również marka, która nie boi się wprowadzania nowoczesnych rozwiązań w obszarze eCommerce.

Sklep touspolska.pl to pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych w świecie wdrożeń na platformie Magento2. Wdrożenie na tak wczesnym etapie rozwoju nowej odsłony tej największej na świecie platformy eCommerce stanowiło niezwykłe wyzwanie dla Lizard Media, ale równocześnie dawało Tous Polska olbrzymią przewagę konkurencyjną, a także znacząco wydłużyło cykl życia wdrożenia.

Za każdym razem gdy myślę o tym projekcie to czuję dumę z zespołów Lizard Media, które pracowały nad wdrożeniem dla Tous Polska. Dla wielu osób był to prawdziwy challenge, nauka, rozwiązywanie problemów, zespołowe burze mózgów oraz spora dawka prób i błędów. Przecieraliśmy szlaki na bardzo wczesnej wersji Magento2, w wielu momentach bez oficjalnego wsparcia i gotowych rozwiązań problemów tej wersji platformy. – komentuje pracę nad projektem Paweł Biliński, CTO oraz współzałożyciel Lizard Media.

Tous Polska było pierwszą komórką tej globalnej marki, która postanowiła podjąć wyzwanie przeniesienia eCommerce na najnowszą odsłonę Magento. Wdrożenie okazało się wielkim sukcesem. W pierwszej fazie obejmowało takie elementy jak architektura systemu, development, tłumaczenia, integracja z systemem ERP. W kolejnych etapach rozwój tego kanału sprzedaży koncentrował się wokół procesów biznesowych potrzebnych do optymalizacji logistyki i omnichannel – dostarczenia spójnych doświadczeń klienta końcowego w butikach offline oraz sklepie internetowym.

Case study Tous Polska podczas MeetMagento Polska 2017:

YouTube video

tous hand

Co niesie ze sobą zbudowanie sklepu w oparciu o Magento 2?

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę fakt, że wsparcie dla wcześniejszych wersji będzie powoli wygaszane, a podczas tak dużej inwestycji trzeba patrzeć dalekosiężnie. Najnowszą wersję, popularnej platformy e-commerce, charakteryzują również spore udogodnienia dla obsługi sklepu oraz płynność i bezawaryjność działania dla kupujących.

Cieszymy się, że Tous zaufał naszym kompetencjom. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że rozwiązanie e-Commerce jakie oddaliśmy do użytku klienta zadowoliło najbardziej wymagających klientów marki Tous pod względem ergonomii, funkcjonalności oraz stabilności działania. – mówi Paweł Biliński.

tous laptop

Postępami z prac, spostrzeżeniami dzieliliśmy się wielokrotnie podczas dedykowanych spotkań Magento w Krakowie. Projekt uzyskał również wyróżnienia podczas eCommerce Awards 2016 w kategorii „Najlepsze dostosowanie do sprzedaży wielokanałowej”, czyli omnichannel.

tous img