ECOMMERCE DLAÂ MARTES SPORT
Nowy sklep, omnichannel, aplikacje mobilne i na infokioski, optymalizacja infrastruktury, e-mail marketing
Martes Sport to największa w Polsce sieć sportowych sklepów wielkopowierzchniowych, która w tej chwili liczy ponad 280 salonów. Pierwszy sklep stacjonarny został otwarty w 2005 roku. Od 2013 roku za całość strategii eCommerce odpowiada Lizard Media. Współpraca uwzględniała m.in. wdrożenie zupełnie nowego sklepu online na platformie PrestaShop, dostosowanie go do świata mobilnego, ciągłą optymalizację, automatyzację procesów, dostosowanie do rosnących obciążeń i potrzeb, a także wdrażanie kolejnych elementów omnichannel.
Wyzwania zespołu:
- wdrożenie zupełnie nowego sklepu online i integracja z systemami Klienta – ERP, CRM i logistycznym,
- zaprojektowanie i wdrożenie kompletu rozwiązań usprawniających pracę działu obsługi klienta.
- aplikacja dla kiosków Martes Sport działających w sklepach Premium,
- dostosowanie, optymalizacja infrastruktury dla peaków ruchu – promocje, dni wyprzedaży, kampanie e-mail marketingu
- monitoring e-sklepu wraz z gwarancjÄ… czasu reakcji,
- wdrożenie funkcjonalności wynikających ze strategii omnichannel.
Infokioski – mobile, czy nie?
Ciekawym projektem było przeniesienie rozwiązań mobilnych na tzw. infokioski, czyli duże ekrany dotykowe w centrach handlowych, które obok funkcji informacyjnej mogłyby również pozwalać na dokonywanie zakupów.
Nazwa infokiosk najczęściej odnosi się do urządzeń prezentujących w ciekawy, interaktywny sposób treści, ofertę, reklamę, informacje. Infokioski Martes Sport wychodzą jednak poza tę podstawową funkcjonalność dając klientom możliwość zamawiania towaru. Urządzenia, które działają w tej chwili mają za zadanie w niektórych przypadkach (oblężeń świątecznych oraz zmian sezonów) skrócić czas realizacji transakcji i odbioru zamówienia, a w niektórych zwiększyć dostępność produktów, których akurat w danym sklepie fizycznie nie ma. W tym drugim przypadku można zamówić dostawę towaru do domu z opcją płatności za pobraniem.
„Infokioski Martes Sport to rozwiÄ…zanie mobilne, mimo że samo urzÄ…dzenie znajduje siÄ™ w okreÅ›lonej lokalizacji i pozostaje w bezruchu.” – tÅ‚umaczy Marcin Wieczorek, współzaÅ‚ożyciel Lizard Media. „DecydujÄ…cÄ… kwestiÄ… jest tu sposób nawigacji czyli dotykowa obsÅ‚uga urzÄ…dzenia” – dodaje PaweÅ‚ BiliÅ„ski.
„Co ciekawe obsÅ‚uga infokiosku różni siÄ™ od obsÅ‚ugi smartfona mimo, że oba urzÄ…dzenia sÄ… dotykowe i dziaÅ‚ajÄ… na podobnej zasadzie” – mówi Marcin Wieczorek. „Przy znacznie wiÄ™kszym ekranie można zmniejszyć elementy interfejsu, poprawić czytelność, a tym samym poszerzyć funkcjonalność albo skrócić Å›cieżkÄ™ zakupowÄ….” – dodaje Marcin Wieczorek.
Mniej czasu na zakupy – więcej na sport
W ciągu 5 lat obsługi Martes Sport nie tylko wprowadzaliśmy klienta w nowe technologie, metody analizy, optymalizację procesów, wyższe poziomy zabezpieczeń danych klientów, ergonomii i UX, ale także wpływaliśmy na sposób myślenia o obsłudze klienta, standardach omnichannel – mówi Marcin Wieczorek, współzałożyciel Lizard Media.
Zarządzanie rozwiązaniami eCommerce w długim okresie czasu daje znaczące możliwości ewaluacji, a także wprowadza koherencję organizacyjną i technologiczną, która jest niezbędna do realizowania celów długookresowych. – dodaje Marcin Wieczorek.