MAGENTO2 DLA MARKI HOMLA
Migracja z platformy sprzedażowej Magento1 na Magento2 oraz integracja z systemami działającymi w sieci (omnichannel).
Homla to młoda, ale niezwykle prężnie rozwijająca się marka: od rozpoczęcia działalności w 2015 r. sukcesywnie budowała swoją obecną pozycję jednego z liderów polskiej branży home&decor. Klienci doceniają jej szeroki asortyment i różnorodność stylistyczną – w Homla znajdziemy zarówno klasyczne, ponadczasowe elementy wyposażenia wnętrz, jak i produkty wychodzące naprzeciw aktualnym trendom – oraz praktyczne, multifunkcyjne rozwiązania zwiększające komfort codziennych zajęć.
Homla posiada ponad 50 salonów sprzedaży w całej Polsce. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się także e-sklep marki. Wychodząc naprzeciw potrzebom rosnącej grupy klientów internetowych, Homla zdecydowała się na migrację z platformy sprzedażowej Magento1 na Magento2 oraz integrację z systemami działającymi w sieci (omnichannel). Projekt zrealizowany we współpracy z Lizard Media obejmował nie tylko etap analizy biznesowej, developmentu i wdrożenia, ale również kompleksowego projektowania UX, optymalizację mobilnej wersji strony oraz techniczne przygotowanie sklepu do wdrożenia rozbudowanej strategii marketingowej.
Rozwiązania wdrożone w ramach projektu
W realizacji projektu uczestniczył ok. 10-osobowy zespół Lizard Media, w tym: analityk biznesowy, projektant UX, projektant graficzny, architekci oraz programiści Magento backend i frontend, testerzy i kierownicy projektu. Prace zaczęliśmy od kompleksowej analizy biznesowej z uwzględnieniem procesów integracji z systemem ERP. Zastosowany w tym celu system Commit Wincash umożliwił skuteczną automatyzację zarządzania sprzedażą, a w efekcie – przyspieszenie realizacji zamówień i wystawiania dokumentów handlowych oraz płynną aktualizację stanów magazynowych.
Działania podjęte w zakresie projektowania graficznego i UX miały na celu zapewnienie klientom e-sklepu komfortowej, intuicyjnej nawigacji w serwisie – zarówno w wersji desktop, jak i mobile. Zakres wykonanych przez nas prac obejmował ponadto wdrożenie Magento2 w zakresie backend i frontend developmentu oraz utrzymanie SLA (Service Level Agreement – świadczenie usług IT dla klienta) w modelu 24/7/365.
Wyzwania i osiągnięcia
Największym wyzwaniem dla zespołu Lizard Media był krótki termin realizacji – 5 miesięcy od zakończenia analizy do startu nowego sklepu. Bezwzględne dotrzymanie terminu było koniecznością ze względu na zaplanowane z dużym wyprzedzeniem działania promocyjne Homla, których realizacja uzależniona była m.in. od wdrożonych przez nas rozwiązań.
Dzięki zaangażowaniu obu zespołów wyzwanie zakończyło się pełnym sukcesem. W wyznaczonym terminie wykonaliśmy zadania takie, jak:
- płynna migracja z Magento1 w zakresie danych klientów, produktów, kategorii,
- obsługa kilkunastu tysięcy produktów oraz kilkudziesięciu kategorii,
- optymalizacja mobile w celu wzrostu konwersji i jakości doświadczenia zakupowego użytkowników smartfonów i tabletów,
- przygotowanie sklepu do wdrożenia rozbudowanej strategii marketingowej.
Ostatni z wymienionych aspektów byÅ‚ szczególnie istotny ze wzglÄ™du na wysokÄ… intensywność planowanych przez klienta dziaÅ‚aÅ„, wÅ›ród nich m.in. czÄ™ste kampanie promocyjne, liczne obniżki cen produktów czy stosowanie dynamicznych kategorii. RozwiÄ…zania wdrożone przez Lizard Media umożliwiÅ‚y bezproblemowe uruchamianie i pÅ‚ynne dziaÅ‚anie wymienionych funkcjonalnoÅ›ci.Â
Zabezpieczyliśmy także serwis przed przeciążeniem w trakcie peaków sprzedażowych, przeprowadzając m.in. niezbędną optymalizację serwera i platformy e-sklepu oraz serię testów obciążeniowych i przeciążeniowych. Działanie to zapewnia klientom Homla możliwość wygodnego korzystania z ofert promocyjnych bez ograniczeń dostępu do e-sklepu spowodowanych problemami technicznymi.
Integracja z systemami płatności i firmami kurierskimi
W ramach projektu zintegrowaliśmy platformę z płatnościami Blue Media, umożliwiającymi korzystanie z BLIK, Google Pay i Apple Pay, oraz z systemem płatności odroczonej PayPo. Działania Lizard Media w tym obszarze objęły także integrację z firmami kurierskimi DPD, NoLimit oraz siecią InPost Paczkomaty. Dodając kolejne produkty do koszyka klient widzi aktualizowaną na bieżąco listę dostępnych metod płatności oraz kwotę brakującą do przekroczenia progu darmowej dostawy. Dywersyfikacja kanałów płatności i sposobów wysyłki oraz czytelna informacja o aktualnie dostępnych wariantach umożliwia klientom Homla wybór najdogodniejszej dla siebie opcji, a w efekcie – podnosi konwersję i zmniejsza współczynnik porzuceń koszyka.
Wśród rozwiązań wdrożonych w ramach prac projektowych znalazły się także:
- dostarczenie kodu zgodnego z dobrymi praktykami Magento oraz standardami PSR, SOLID, DR;
- wdrożenie w Å›rodowisku wieloserwerowym, z użyciem RabbitMQ, ElasticSearch, Redis iÂ
- wysokie pokrycie kodu testami integracyjnymi oraz jednostkowymi;
- pełna automatyzacja procesów wdrożeń dzięki zastosowaniu integracji ciągłej (CI/CD) oraz wykorzystaniu testów automatycznych Cypress;
- wykorzystanie nowoczesnego silnika ElasticSearch do obsługi wyszukiwarki;
- synchronizacja danych z siecią salonów stacjonarnych.
Wdrożenie Magento2 dla Homla było dużym wyzwaniem organizacyjnym. Uruchomienie stabilnego MVP nowego eCommerce w ciągu 5 miesięcy z równoległym wdrożeniem nowego systemu ERP było dużym sukcesem dla obu zespołów. Pozwoliło też na szybki rozwój sklepu o nowe funkcjonalności i rozbudowanie działań marketingowych. ─ mówi Paweł Biliński, CTO w Lizard Media