MAGENTO2 DLA HOME&YOU

Nowy sklep internetowy w oparciu Magento2, zaawansowana migracja danych, architktura wieloserwerowa, serwis w modelu SLA.

home&you to lider branży home&decoration w Polsce. Od ponad 20 lat zajmuje się importem i dystrybucją artykułów wyposażenia wnętrz. W tej chwili home&you posiada ponad 130 salonów sprzedaży w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. Firma zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin m.in.: grafików, projektantów, kontrolerów jakości i visual merchandiserów. Marka home&you istnieje od 2006 roku, a 7 lat później zostaje uruchomiony sklep online. Dla nawiązywania kontaktu z dostawcami oraz bieżącej kontroli jakości firma prowadzi biuro w Szanghaju.

home&you postawiło na Magento2 jako platformę, która pozwoli na szybkie skalowanie i przygotuje e-sklep na coraz większe zainteresowanie zakupami online. Silnik został opracowany w sposób pozwalający na maksymalną optymalizację procesów biznesowych, warstwa wizualna sklepu ma ułatwiać użytkownikom nawigację, szybkie wyszukiwanie produktów i zwiększanie ich satysfakcji z zakupów.

Zakres współpracy z Lizard Media:

  • projektowanie User Experience oraz graficzne,
  • modelowanie wymagaÅ„ biznesowych i procesów z użyciem BPMN,
  • consulting trendów eCommerce,
  • parametryzacjÄ™, customizacjÄ™ i wdrożenie Magento2,
  • optymalizacjÄ™ backendu i wdrożenie w architekturze wieloserwerowej,
  • integracje Magento2 z zewnÄ™trznymi systemami,
  • przeprowadzenie wdrożenia i migracje danych z platformy PrestaShop,
  • zapewnienie serwisu w modelu SLA i ciÄ…gÅ‚ego rozwoju z dedykowanym interdyscyplinarnym zespoÅ‚em.
homeyou design

Wyzwania dla zespołu w ramach dostarczania Magento2 obejmowały:

  • zaprojektowanie interfejsu sklepu dostosowanego do wymagaÅ„ grupy docelowej,
  • stworzenie produktu MVP w ciÄ…gu zaledwie 6 miesiÄ™cy,
  • integracja z zupeÅ‚nie customowym systemem ERP zaprojektowana do obsÅ‚ugi dużej liczby zamówieÅ„ (system kolejkowania),
  • obsÅ‚uga wysokich peaków ruchu już w pierwszych godzinach wdrożenia – przygotowanie na okres Å›wiÄ…teczny,
  • migracja bazy produktowej, klientów i adresów z poprzedniej platformy (PrestaShop),
  • utrzymanie wysokiego pokrycia kodu testami mimo krótkiego terminu.
homeyou design 2

Osiągnięcia:

  • dostarczenie MVP przed zakÅ‚adanym terminem – niespeÅ‚na 6 miesiÄ™cy,
  • w peaku w projekt zaangażowanych byÅ‚o 14 osób, m.in. Tech leaderzy, Developerzy, Testerzy, kilku Project Managerów, Analityk biznesowy, Projektant UX, Projektant graficzny,
  • dostarczenie warstwy frontend zoptymalizowanej pod mobile,
  • wydajna integracja z wewnÄ™trznymi systemami Klienta – ERP, systemem logistycznym etc.,
  • obsÅ‚użenie peaku sprzedażowego już w pierwszych godzinach od startu,
  • zapewnienie Klientowi krótkich czasów reakcji na zgÅ‚oszenia serwisowe,
  • wysoka wydajność dziÄ™ki wdrożeniu w architekturze wieloserwerowej – potwierdzona wymagajÄ…cymi testami wydajnoÅ›ciowymi,
  • wysokie pokrycie kodu testami dziÄ™ki podejÅ›ciu TDD.

Nowy sklep Home&You to kolejny sukces naszych zespołów. Co ciekawe samo wdrożenie przebiegło zupełnie bezproblemowo mimo, że migracja baz produktowych, klientów, haseł i adresów przeprowadzona była z innej platformy (PrestaShop) – mówi Maciej Sławik, Tech lead & Senior Magento developer oraz jedna z kilku osób w Polsce z certyfikatem Magento2 Professional Developer.

Cały projekt został wykonany z wykorzystaniem podejścia MVP, czyli Minimum Viable Product, co oznacza, że w pierwszej wersji obsługuje podstawowe funkcje niezbędne do funkcjonowania sklepu, a w następnych etapach można je rozbudowywać bez potrzeby zmian w architekturze, systemie. Ta metodyka budowania zaawansowanych produktów daje olbrzymie korzyści klientom w postaci niższych kosztów i krótszych czasów uruchomienia sklepu, a teamom, developerom ponieważ na efekty swojej pracy nie muszą czekać bardzo długo – tłumaczy Paweł Biliński, CTO oraz współzałożyciel Lizard Media.

homeyou mobile