Agile as a Lizard – zwinna jak jaszczurka

Od kilku miesięcy efektywnie wdrażamy nowe podejście do zarządzania projektami – Agile, czyli podejście zwinne. Porządkuje nie tylko zarządzanie projektem po stronie dostawcy, ale również aktywizuje klienta do uczestniczenia w procesie powstawania i ewaluacji produktu. W rezultacie powstaje serwis, aplikacja, usługa, która jest zgodna nie tylko z początkowymi założeniami i wymaganiami klienta, ale zawiera wszystkie zmiany koncepcji i poprawki realizowane na bieżąco.

Zyskujemy czas, tniemy koszty dla Klienta, a przede wszystkim nie tracimy energii na zmiany, których można było uniknąć. W połączeniu ze sposobem rozliczania Time & Material – który polega na rozliczaniu rzeczywistego czasu pracy poszczególnych specjalistów, otrzymujemy efektywny i “zwinny jak jaszczurka” model zarządzania każdym projektem.

Podejście zwinne w połączeniu z Time & Material osiąga to czego szukaliśmy od dawna, czyli efektywnego zaangażowania klienta oraz przejrzystego rozliczania naszej pracy.

infografikapl. agile time&material

 

Od sierpnia tego roku na nowy sposób rozliczania oraz na nowe podejście do zarządzania projektami przeszliśmy z ¼ naszych klientów” – mówi Paweł Biliński UX Manager w Lizard Media. “Do końca lutego 2016 zamierzamy przejść ze wszystkim klientami”.

Efekty widoczne są gołym okiem i to już w pierwszym miesiącu współpracy. Trudność jednak polega na umiejętnym wytłumaczeniu zmiany Klientom” – podkreśla Paweł Biliński.

Niektórzy klienci przyzwyczajeni są do Fixed Price, czyli ustalonej ostatecznej ceny. Wynika to np. ze sposobu budżetowania wydatków w ich firmie, podejścia do zakupów i negocjowania cen gotowych produktów z innych dziedzin biznesu, a także czasami z niewiedzy co do procesu powstawania produktów IT.

Agile stosowany jest na Zachodzie już od lat i większość firm rozlicza się również poprzez Time & Material. Nasz polski rynek powoli przyzwyczaja się do nowego sposobu myślenia i dzięki temu będzie zyskiwał odpowiednią efektywność. Praca u podstaw z edukacją Klientów jest podstawą sukcesu tego przejścia.

Przeczytaj również