4 branże, 19 sieci sklepów, 5 pytań – raport omnichannel by Lizard Media
Dziesiątki godzin na telefonie; oczekując na połączenie z konsultantem, przełączając się przez automatyczne menu oraz wreszcie rozmawiając z infolinią – tak przebiegało zbieranie danych w badaniu Lizard Media przeprowadzonym na początku maja 2017, a dotyczącego 4 branż sieci sklepów stacjonarnych i online – artykuły sportowe, biżuteria, apteki oraz RTV/AGD.
Cały raport do pobrania na stronie: https://raport.lizardmedia.pl/
“Nasze odkrycia dają obraz polskiej rzeczywistości eCommerce w połączeniu ze sklepami stacjonarnymi” – mówi Paweł Biliński z Lizard Media. “Co cieszy wśród liderów rynku w swoich branżach trudno już znaleźć sieć, która nie miałaby żadnego elementu omnichannel. Zwykle są już albo zaawansowani, albo aspirujący co często przejawia się we prowadzaniu zmian ręcznie, bez optymalizacji” – tłumaczy Paweł Biliński CTO w Lizard Media.
Nie będziemy przytaczać w tym wpisie wyników badania, ponieważ są one w sposób czytelny i zwięzły zawarte zarówno w raporcie jak i infografice dostępnej na końcu raportu. W tym miejscu chcemy jedynie pochwalić branżę RTV/AGD, której 5 najbardziej znanych reprezentantów wdrożyły podstawowe funkcjonalności omnichannel wzorcowo i jak wynika z naszych ustaleń na poziomie 96 proc. Brawo.
Dodajmy jeszcze, że raport jest obecnie szeroko dyskutowany w mediach. Kilka przykładów poniżej:
- https://www.pb.pl/omnichannel-nie-zadomowil-sie-w-polskim-handlu-862254
- http://whatnext.pl/omnichannel-polsku-badanie-sklepow-internetowych-oraz-stacjonarnych-branzy-sportowej-bizuteryjnej-aptek-oraz-rtv-agd/
- http://marketingibiznes.pl/e-commerce/prasowka-e-commerce-25-paypal-rozszerza-ochrone-sprzedajacych-w-polsce
- http://retailnet.pl/2017/05/29/115925-badanie-yes-omnichannelowym-liderem-branzy-bizuteryjnej/
- http://ccnews.pl/2017/05/24/omnichannel-po-polsku/
- https://retailnet.pl/2017/05/25/115863-raport-intersport-najbardziej-omnichannelowy-wsrod-sieci-sportowych/
- http://www.netb.pl/news.php?&artykul=47248&dzial=8
- http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/1-3-duzych-sklepow-online-nie-ma-wspolnego-programu-lojalnosciowego-ze-swoimi-placowkami-stacjonarnymi,61375.html
- http://informacjebranzowe.pl/wiadomosc,5395,omnichannel-po-polsku-raport-z-badan-sieci-sklepow-stacjonarnych-i-online-4-branz
- http://handelextra.pl/artykuly/199306,omnichannel-dopiero-w-polsce-raczkuje
- http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/badanie-tylko-21-e-sklepow-spelniala-wszystkie-kryteria-omnichannel,144804.html
W niedalekiej przyszłości planujemy badanie kolejnych kilku branż.